Salesforce stopt Slack-integratie in Sales Cloud

salesforce slack

Salesforce maakt het via Slack Sales Elevate mogelijk om Sales Cloud-gegevens te synchroniseren met de zakelijke chatapplicatie. Slack krijgt zo een belangrijke rol binnen het Salesforce-ecosysteem.

Salesforce kondigt Slack Sales Elevate aan, een integratie van de chatapp in de Sales Cloud. Dankzij dit kapstokje kunnen real-timegegevens van Sales Cloud overgezet en opgevolgd worden binnen Slack. Zo ontvangen ze notificaties rechtstreeks in Slack en collega’s kunnen ook de voortgang van nieuwe deals opvolgen.

Slack Sales Elevate moet voor hogere productiviteit binnen salesteams zorgen. Uit een onderzoek van de CRM-specialist eind 2022 bleek dat het voortdurend moeten wisselen tussen verschillende platformen één van de grootste frustraties is van verkopers. Nu zal Slack hun vaste werkstek zijn. Slack beschikt bovendien ook over talrijke generatieve AI-functies om tijdrovend werk te versnellen, zoals berichten schrijven of conversaties samenvatten.

Stevige meerprijs

De toevoeging van Slack Sales Elevate zal met een prijs komen. Enterprise Times schrijft dat organisaties al minimaal over een Slack Business Plus-abonnement moeten beschikken (11,75 euro per maand), aan Sales Cloud-zijde is een Professional-abonnement het minimum (75 euro per maand per gebruiker). De feature zou daarbovenop nog eens 60 dollar per maand kunnen kosten.

Dit brengt de minimumkost voor Slack Sales Elevate op bijna 150 euro per maand per aangesloten werknemer. Deze vereisten en prijs zijn ons niet door Salesforce bevestigd en informatie over Benelux-tarieven kunnen we nog niet vinden.

Alle neuzen in dezelfde richting

De koppeling tussen Slack en Sales Cloud past wel binnen de strategische koers die Salesforce heeft uitgestippeld. Het is inmiddels al twee jaar geleden sinds de overname van Slack officieel werd aangekondigd. Welke rol de chatapp zou krijgen binnen het Salesforce-ecosysteem was lang onduidelijk, naar verluidt zelfs ook voor de werknemers van Slack.

Salesforce laat nu duidelijk zien dat Slack deel uitmaakt van de plannen. Dat werd ons al duidelijk gemaakt tijdens een evenement in Brussel, waar de kleuren van het dochterbedrijf prominent aanwezig waren. “Slack staat centraal in de manier waarop we willen werken. Het is een uitstekende tool om de productiviteit te verhogen”, vertelde regionale manager Lien Ceulemans aan onze redactie.

lees ook

CRM, data en AI: Salesforce zet alle neuzen in dezelfde richting

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home