Howest en Vlerick Business School organiseren vanaf februari 2024 ‘metaverse-spoedcursus’

metaverse

In zes dagen alles leren over de metaverse? Howest en Vlerick Business School bieden vanaf februari 2024 een nieuw opleidingstraject aan om bedrijfsprofessionals bij te spijkeren over de metaverse.

De metaverse moet de komende jaren steeds meer ingang vinden in het bedrijfsleven. Om bedrijven te helpen zich daarop voor te bereiden, kondigt Howest in samenwerking met Vlerick Business School het ‘Metaverse for Business’-programma aan. In dit zesdaagse traject kunnen bedrijfsprofessionals aan den lijve ondervinden wat de metaverse kan betekenen voor hun bedrijf.

Evenwicht

De opleiding zal drie dagen aan de campussen van Howest plaatsvinden, en drie dagen aan de Vlerick Business School in Brussel. Het curriculum zal een mooie mix bevatten van technologie en management. Het is dus zeker niet te bedoeling om de deelnemers onder te dompelen in het technologische jargon. Aan de hand van praktijkoefeningen zullen deelnemers ontdekken hoe een metaverse in elkaar zit, maar vooral ook hoe ze het praktisch kunnen inzetten in hun organisatie.

Dat evenwicht tussen technologie en management is belangrijk, vindt prof. Kurt Callewaert (Howest): “We willen bedrijven en organisaties echt op weg helpen bij het innoveren van processen en het creëren van waarde op basis van een combinatie van nieuwe digitale technologieën.”

“Organisaties die waarde creëren in de metaverse vormen vaak strategische partnerships waarbij de samenwerking meer is dan de som der delen. Dat is helemaal zo bij ons partnership met Howest”, voegt dr. Martin Butler (Vlierick Business School) toe.

Geen woorden maar daden

Het Metaverse for Business-traject gaat in februari 2024 officieel van start. Het programma is volledig Engelstalig. Eerder kondigde Howest al een tweejarig project aan om te onderzoeken hoe kmo’s een duurzaam businessmodel kunnen bouwen rond metaverse-technologie. Dergelijke initiatieven moeten ervoor zorgen dat het concept van een metaverse voorbij het holle marketingpraatje gaat.

lees ook

De metaverse-hype dendert verder: de toekomst of een opgeklopt circus?

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home