Microsoft werkt aan Windows 11-ervaring gedreven door advertenties en abonnementen

microsoft surface laptops
Bron: Microsoft

Microsoft onderzoekt of het een budgetvriendelijke Windows 11-ervaring kan bieden met goedkope toestellen, gekoppeld aan een Windows 365-abonnement.

Microsoft sleutelt aan een businessmodel dat het in staat zal stellen om goedkope Windows 11-pc’s ter beschikking te stellen aan klanten op zoek naar een budgetvriendelijke oplossing. De kost van de hardware gaat naar omlaag, maar dat wordt gecompenseerd door abonnementen en advertenties.

Zo zou de pc in kwestie werken via een Windows 365-abonnement. Dat stelt Microsoft in staat om de licentiekost van Windows 11 niet bij aankoop door te rekenen, maar gedurende de gebruiksperiode van het toestel te recupereren.

Vacature

De plannen zelf zijn verre van officieel, maar Winnbuzzer ontdekte een vacature voor een Principal Software Engineering Manager die als taak heeft om het concept uit te werken. Sinds de publicatie van de vacature is de bewoording echter aangepast. De focus van de job zou nu liggen op de uitwerking van cloud-first-ervaringen.

Hoe dan ook plant Microsoft niet meteen om een advertentie- of abonnementsgebaseerde Windows 11-computer op de massa los te laten. Het bedrijf onderzoekt wat mogelijk is, maar lijkt op basis van de vacature wel serieus van plan om cloudabonnementen en advertenties te gebruiken om in de toekomst goedkopere hardware te kunnen aanbieden.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home