Microsoft Planner krijgt takenlijsten voor eerstelijnswerkers

microsoft planner
Bron: Microsoft

Microsoft voegt een nieuwe functie toe aan de Planner-app voor eerstelijnswerkers. Werkgevers kunnen eerstelijnswerkers nu eenvoudiger taken toewijzen.

Microsoft kondigt de nieuwe functies voor Planner aan in een blog. Met aangepaste takenlijsten moet het voor eerstelijnswerkers duidelijker worden wat de werkgever van hen verwacht, alsook de werkgever meer inzicht geven in de vooruitgang van die taken. Het gaat om vier nieuwe functies:

  • Individuele taken toewijzen voor ieder teamlid
  • Automatisch terugkerende taken naar frontlinielocaties sturen
  • Verplichte inputformuliekren
  • Goedkeuring vragen voor voltooide taken

De werkgever kan via Planner een takenlijst opstellen voor eerstelijnswerkers, zoals het volgen van verplichte opleidingen, en die aan aangeduide locaties toewijzen. Zodra je de locaties hebt bevestigd, wordt een kopie van elke taak in de lijst aangemaakt voor elke medewerker op elk van de gekozen locaties. Taken in Planner kunnen eenmalig uit te voeren zijn, maar kunnen ook bijvoorbeeld wekelijks of dagelijks herhaald worden.

Bewijs van uitvoering

De werknemer ziet vervolgens de toegewezen taken in zijn persoonlijke Planner-overzicht. De werkgever kan ook ‘bewijs’ vragen van de werknemer dat de taak ook effectief is uitgevoerd. Dat kan in de vorm van een invulformulier, het uploaden van een bestand of het vragen van goedkeuring.

Microsoft is volop bezig met het vernieuwen van de Planner-applicatie in Teams. Om de functies voor eerstelijnswerknemers te ontgrendelen, dien je de nieuwe versie te gebruiken. In de loop van dit jaar worden nog heel wat nieuwe functies toegevoegd aan Planner, zoals de integratie van Copilot.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home