Cisco and ServiceNow werken samen aan tool voor contact tracing

Cisco + ServiceNow

Cisco Systems Inc. en ServiceNow hebben de handen ineengeslagen om de verspreiding van het coronavirus te vertragen. Samen maken de bedrijven het makkelijker om te traceren met wie iemand in contact is geweest. Hierdoor wordt het voor bedrijven eenvhoudiger om voorzichtig te beginnen met het hervatten van de werkzaamheden op de werkplek. 

Het traceren van contacten is mogelijk een van de meest effectieve manieren om het verspreiden van COVID-19 te vertragen. Zodra iemand positief is getest op het virus, wordt het mogelijk om na te gaan met wie deze persoon in contact is geweest. Alle contactpersonen kunnen vervolgens snel getest en geïsoleerd worden om verdere verspreiding van het virus te voorkomen. 

Het plan van Cisco en ServiceNow is om Cisco’s DNA Spaces te integreren met de Safe Workplace Suite van ServiceNow. In een blogartikel schrijft ServiceNow dat het integreren van DNA Spaces met zijn Safe Workplace Suite bedrijven zal helpen een beter inzicht te krijgen in de interacties van hun medewerkers. Ze kunnen vervolgens onmiddellijk een weloverwogen beslissing nemen wanneer blijkt dat iemand positief test voor het coronavirus. 

Combinatie tussen twee tools

DNS Spaces is deel van Cisco’s pakket voor netwerksegmentatie. Het is gebouwd op basis van enterprise geolocatie technologieën en biedt locatie gebaseerde data en analyses over hoe mensen bewegen binnen gebouwen. Het geeft klanten de mogelijkheid om in real-time te handelen op basis van deze inzichten. 

Safe Workplace Suit van ServiceNow is een toolset die bedoeld is om medewerkers van enterprises veilig te laten terugkeren naar de werkplek. De tools houden de gezondheid van medewerkers bij en geven inzicht in de voorraad persoonlijke beschermingsmiddelen. Het pakket biedt een dashboard met visualisaties gebaseerd op verzamelde data door traceringsapps. Ook bevat de toolset een kaart die verzamelde data over infectiecijfers laat zien. 

Vergelijkbare initiatieven

Naast Cisco en ServiceNow zijn er de laatste maanden nog veel meer samenwerkingen van tech-bedrijven ontstaan om bedrijven te helpen op een veilige manier hun werkzaamheden weer op te pakken. 

In augustus maakten IBM en Workday bekend samen te werken aan een platform dat de analysetools van IBM combineert met de planningsfuncties van Workday. Samen willen ze bedrijven helpen werkplekken te plannen en monitoren wanneer ze de deuren van hun fysieke vestigingen weer openen. 

Al in juni kondigde Salesforce een vergelijkbare samenwerking aan met Siemens: Work.com. Het project helpt klanten aan onder andere mobiele instapkaarten voor hun medewerkers waarmee ze in tijdsloten toegang kunnen krijgen tot werkplekken. Daarnaast biedt de samenwerking een managementsysteem voor de bezettingsgraat en een systeem voor het traceren van contacten.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home