Microsoft Q&A-forum vervangt het populaire TechNet en MSDN

Microsoft lanceert een nieuw vraag- en antwoordforum, genaamd Microsoft Q&A. Het nieuwe forum wordt waarschijnlijk halverwege 2020 gelanceerd en zal de populaire TechNet- en Microsoft Developer Network (MSDN)-ondersteuningsforums gaan vervangen.

Afgelopen week publiceerde Microsoft een document waaruit kan worden opgemaakt dat de softwarereus een preview van zijn nieuwe Microsoft Q&A-forum heeft gelanceerd, aldus ZDNet. Momenteel biedt het forum alleen moderator-ondersteuning voor enkele Azure-cloudservices, het Universal Windows Platform en Partner Center API. Daarbij heeft het een interface die vergelijkbaar is met de Yammer-indeling, die weer wordt gebruikt in de Microsoft Tech Community-forums.

TechNet en MSDN

Het huidige TechNet is het webportaal van Microsoft, dat zich richt op professionals in de informatietechnologie. Het portal biedt een bibliotheek met documentatie en technische bronnen voor verschillende Microsoft-producten. Bovendien is TechNet ook voorzien van een leercentrum met online training, discussieforums, een evaluatiecentrum voor het downloaden van trialware, een wiki en blogs voor Microsoft-medewerkers.

MSDN richt zich specifiek op ontwikkelaars, maar bevat nagenoeg een vergelijkbare verzameling aan bronnen, tutorials, discussieforums en softwaredownloads. 

Machine learning

De lancering van het nieuwe Microsoft Q&A-forum betekent niet dat de TechNet- en MSDN-forums worden opgeheven. Bestaande content wordt niet gemigreerd, maar blijft waar deze is. Zodra het Q&A-forum volledig actief is, staan TechNet en MSDN geen nieuwe berichten of opmerkingen meer toe. Microsoft is van plan een nieuw machine-learning-algoritme te implementeren voor zoekopdrachten, die gebruikers in bepaalde gevallen omleiden naar berichten op de oude forums. Dat moet gebruikers helpen de antwoorden te vinden die ze nodig hebben.

Het is de bedoeling dat bestaande TechNet- en MSDN-forummoderatoren deelnemen aan de nieuwe site, al staat het iedereen vrij om een antwoord op een vraag te plaatsen. Degenen die de vragen stellen, kunnen elk antwoord goedkeuren en de respondent krijgt zogeheten reputatiepunten aan zijn profiel toegevoegd. 

Stack Overflow

De softwarereus beweert dat het nieuwe forum betere ondersteuning zal bieden dan Stack Overflow, een populair, onafhankelijk ondersteuningsforum voor informatietechnologie, waar Microsoft ook zelf geregeld aan bijdraagt.

“Het is moeilijk om een volledig beeld van de klant te krijgen die een vraag stelt op Stack Overflow. Bij Microsoft Q&A zal het mogelijk zijn om de vraagsteller te verbinden met hun werkelijke contract voor productgebruik en ondersteuning. Dit biedt nieuwe mogelijkheden om ondersteuning van de hoogste kwaliteit te bieden”, aldus een verklaring van Microsoft.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home