SAS maakt klantendatabronnen direct toegankelijk vanuit Customer Intelligence 360°

klantervaring sas

SAS Customer Intelligence 360° maakt de analyse van klantendata een stuk eenvoudiger door gegevens direct te activeren. Dit vermijdt onnodige, dure en risicovolle verplaatsingen.

Bedrijven beschikken vandaag over talloze contactpunten met hun klanten. Uit al die contactpunten komen kostbare data om de klantenervaring te verbeteren. Om de gegevens te kunnen analyseren, moeten ze nu vaak verplaats worden naar een centrale CDP (customer data platform) of datacloud. Die extra stap maakt SAS nu overbodig in het Customer Intelligence 360°-platform.

lees ook

Een op twee organisaties in Benelux is onvoldoende veerkrachtig

Tijdens SAS Innovate kondigt het analyticsbedrijf verbeteringen aan voor Customer Intelligence 360°. Die bieden gebruikers van het platform directe toegang tot de gegevensbronnen in de cloud. Hierdoor is het niet meer nodig om gegevens te ‘tillen’ en te verplaatsen om ze te gebruiken. Marketeers halen alleen de gegevens op die zij willen activeren, wanneer zij dat willen.

Snelheid en controle

Digitale gegevens die door SAS Customer Intelligence 360 zijn verzameld, worden in real-time naar de cloud-gebaseerde gegevensbron gestreamd. Daar worden de gegevens geïntegreerd met bestaande klantgegevens om real-time analyse, visualisatie en consumptie mogelijk te maken. Deze gegevens omvatten gedetailleerde, gecontextualiseerde informatie op klantniveau.

Door data uit cloud-gebaseerde databronnen direct in SAS Customer Intelligence 360 te activeren, kunnen marketeers snel en efficiënt de onderscheidende ervaringen creëren die hun klanten verwachten. De eenvoudige gebruikersinterface helpt marketeers doelgroepen en bijbehorende klantattributen te definiëren en deze over te brengen naar het analyseplatform. Volgens SAS komt daar geen geavanceerde analytische gegevens bij aan te pas.

lees ook

Redder in nood: hoe data mensenlevens kan redden in crisissituaties

Privacy

Ook in het kader van privacy en compliance is het interessant om de data niet meer onnodig te hoeven verplaatsen. Enkel de gegevens die nodig zijn voor personalisatie van de klantenervaring hoeven naar SAS Customer Intelligence 360 te worden gebracht. Daar blijven de gegevens ook alleen maar zo lang als dat vereist is.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home