Salesforce introduceert Salesforce Easy: Eenvoudig CRM met zelfbediening

Salesforce introduceert Salesforce Easy. Dat is een variant van het SaaS-aanbod van het bedrijf waarmee organisaties snel en eenvoudig aan de slag kunnen met weinig meer dan enkele muisklikken en een betaalkaart.

Salesforce pakt uit met een vereenvoudigde versie van zijn uitgebreide portfolio: Salesforce Easy. Dat aanbod geeft organisaties toegang tot de CRM-functionaliteit van Salesforce samen met andere marketing- en productiviteitstools via een online portaal. Voortaan kunnen bedrijven Salesforce zelf kopen en activeren via een proces dat amper drie muisklikken in beslag zou nemen.

lees ook

Duurzaamheid, een talentenoorlog en gouden hoodies: waar bedrijven volgens Salesforce rekening mee moeten houden

Salesforce Easy biedt toegang tot de CRM-software van Salesforce, samen met tools om digitale klantenervaringen te verbeteren. Zo maken de tools gebruik van de single source of thruth, en kan bijvoorbeeld marketing inspelen op klantendata vergaard door sales en omgekeerd.

Snel aan de slag

Salesforce richt zich voornamelijk op kmo’s met het nieuwe aanbod. Die kunnen via het online portaal na een betaling met kredietkaart meteen aan de slag. Bij het aanbod hoort onder andere een gids die gebruikers meteen door de belangrijkste functionaliteit van de CRM-suite loodst met het ook op een snelle ROI. Verder worden kopers begeleid bij het importeren van bestaande klantendata.

Salesforce Easy komt met de gekende integraties met Microsoft 365, Slack en Google. Verkoop, service en de mogelijkheid om marketingcampagnes op te zetten, tekenen allemaal present. Verder biedt Salesforce vooraf geconfigureerde dashboards die meteen inzichten in de werking van een bedrijf moeten geven.

Uitbreiding in de toekomst

Het initiële aanbod is slechtst een eerste stap. De komende maanden zal Salesforce meerdere producten aankondigen onder de Salesforce Easy-vlak. Het gaat daarbij om SaaS-oplossingen rond marketing, e-commerce en analytics.

Wanneer we naar de essentie kijken, lijkt Salesforce Easy geen nieuw product maar eerder een hap- en instapklare verpakking van bestaande capaciteiten. Salesforce wil de drempel verlagen waarmee potentiële klanten aan de slag kunnen gaan. Door het eenvoudiger te maken om aan de slag te gaan met de basisfunctionaliteit van Salesforce, hoopt de CRM-gigant uit San Francisco ongetwijfeld om klanten in de toekomst aan zich te binden met de meer geavanceerde capaciteiten.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home