Everis wordt officieel NTT Data. De rebranding is de kers op de taart van een zeven jaar lange transformatie die vooral meer duidelijkheid naar klanten moet brengen.
IT-consultant everis (officieel zonder hoofdletter) wordt officieel NTT Data. Everis werd al in 2014 toegevoegd aan NTT Data, maar behield zijn eigen merkidentiteit. “De afgelopen zeven jaar werd everis wel stapsgewijs geïntegreerd in NTT Data”, zegt Sophie Leconte, CEO van everis/ NTT Data BeLux. De rebranding is zo de kers op de taart van een lange en doordachte integratie van het bedrijf in de grotere groep.
Sluitstuk
“Sinds de overname hebben we elkaar beter leren kennen”, vertelt Leconte. “We spraken over processen, software, partners en cultuur. Achter de schermen werkte everis al volgens de verwachtingen van NTT Data, dus wat dat betreft verandert er met de rebranding weinig.”
Onze aanpak blijft dezelfde, ook nu we onder de naam NTT Data verder gaan.
Sophie Leconte, CEO NTT Data BeLux
Ook klanten zien niet meteen grote verschuivingen. “Everis was als consultingfirma niet getrouwd met specifieke partners en NTT Data evenmin”, verduidelijkt Leconte. “We stellen ons op als professionele en betrouwbare partner voor klanten en zoeken de beste oplossing op basis van de situatie. Die aanpak blijft dezelfde, ook nu we onder de naam NTT Data verder gaan.”
Logische naamkeuze
Het grootste verschil is de duidelijkheid. Everis had onder eigen naam al toegang tot grote contracten en geavanceerde oplossingen van NTT Data. “De naamsverandering brengt duidelijkheid naar onze klanten”, verwacht Leconte. Het is voortaan vanzelfsprekender voor de organisatie om specifieke oplossingen van NTT Data zelf naar voren te schuiven.
“De NTT Data-groep ontwikkelde bijvoorbeeld het Global Insurance Digital Platform. Dat platform is gericht op de verzekeringsmarkt en voorziet in de hele activiteitenketting van levensverzekeringen. We willen het as-a-Service implementeren bij verzekeringsklanten en dat is logischer onder de naam van de groep.”
Groeien met nieuwe mensen
Verder blijven de ambities dezelfde, ook lokaal. Leconte wil de sterke groei die everis de afgelopen jaren optekende, aanhouden. “Sinds we in België actief zijn, groeiden we steeds met minstens 20 procent per jaar. Met de ondersteuning van NTT Data willen we dat tempo zeker behouden.” Leconte geeft aan dat er momenteel 250 mensen rechtstreeks voor NTT Data in België werken maar dat dat aantal snel zal aandikken. “Volgend jaar willen we minstens 50 nieuwe medewerkers aannemen.”
De NTT Data-naam moet het voormalige everis ook daarbij helpen. De strijd om talent woedt immers hevig. “Om succesvol te zijn moeten we ons als werkgever interessant opstellen.” Leconte is ervan overtuigd dat de integratie met NTT Data daartoe helpt. “We bieden een fijne cultuur en goede voordelen, maar experts willen ook aan boeiende projecten werken. Als NTT Data richten we ons op projecten die IT combineren met innovatie.” Ze benadrukt dat innoveren al geruime tijd in het DNA van NTT Data zit, met een sterke focus op ontwikkeling binnen de domeinen van AI, blockchain, IoT en analytics.
Verticale markten
NTT Data bezet volgens Gartner momenteel plaats zes in de consultancywereld. “Onze ambitie is om de top 3 binnen te dringen”, weet Leconte. Daartoe wil het bedrijf binnen alle verticals een end-to-end-partner worden. “We hebben business consultants, techconsultants, teams voor implementatie, outsourcing en nearshoring…”, somt ze op.
Voor Belgische plannen denken we dat we een interessante rol kunnen spelen.
Sophie Leconte, CEO NTT Data BeLux
Dat geldt ook voor België, al ziet de CEO in twee domeinen belangrijke opportuniteiten voor de korte termijn. “België gaat heel wat projecten lanceren voor de digitale transformatie van de publieke dienstverlening”, zegt Leconte. “België is een sterke speler binnen de wereld van de Europese contracten. We openden met everis in 2010 ons kantoor in Brussel precies omwille van een groot contract met de commissie. Voor Belgische plannen denken we dat we een interessante rol kunnen spelen, onder andere dankzij de ervaring bij Europa en in andere landen.”
Naast de publieke sector heeft Leconte de gezondheidszorg op het oog. Ook daar heeft NTT Data innovatieve oplossingen klaar staan, al benadrukt ze dat alle verticale markten interessant zijn voor de organisatie. Dat gold al voor everis en nog meer onder de NTT Data-vlag.
Slagkracht
“NTT Data heeft als internationale speler heel wat slagkracht”, besluit Leconte. “Zo kunnen we voor lokale projecten samenwerken met kenniscentra in andere landen. Dat deden we ook al onder de everis-naam. Momenteel werken er 700 mensen aan Belgische projecten waarvan 450 vanop afstand vanuit andere Europese kantoren.”
Het NTT Data-merk moet die globale sterktes verder in de verf zetten. Onderhuids heeft everis zich zeven jaar voorbereid op de transformatie. Met de rebranding worden die inspanningen nu ook duidelijker voor de klant.
Dit is een redactioneel artikel in samenwerking met everis/NTT Data. Voor meer informatie over de oplossingen van het bedrijf kan je hier terecht.