UiPath bundelt krachten met conversationele AI-agent Amelia om RPA toegankelijker te maken

UiPath

UiPath, een grote leverancier van Robotic Process Automation (RPA), gaat samenwerken met Amelia, een start-up gericht op conversationele artificiële intelligentie om een volledig geïntegreerde digitale agent te maken voor workflow automation. 

Met de samenwerking willen de bedrijven een eenvoudigere ervaring bieden voor medewerkers, die vaak moeite hebben met de technische kant van geautomatiseerde workflows. 

Het RPA-platform van UiPath kan bedrijven helpen kosten te verminderen en handmatige fouten tegen te gaan bij herhalende taken zoals het invoeren van data. Het platform wordt gedreven door AI-modellen die leren hoe deze taken worden uitgevoerd door mensen. Deze modellen creëren software robots die deze workflows vervolgens herhalen, zodat ze niet meer handmatig gedaan hoeven te worden. 

Geen technische kennis meer nodig voor RPA

Hoewel er geen twijfel is over de voordelen van automatiseren, brengt het ook een nadeel met zich mee: om deze automatiseringen op te zetten heb je enige technische kennis nodig. Dankzij de samenwerking met Amelia wil UiPath het makkelijker maken om een automatische workflow op te zetten. 

Medewerkers kunnen de nieuwe digitale agent gebruiken om verzoeken te doen via chat of spraak. De digitale agent verwerkt het verzoek vervolgens en geeft de boodschap door aan de robots van UiPath. Zodra de taak klaar is, koppelt Amelia een samenwerking van de oplossing terug naar de medewerkers. 

Hogere productiviteit voor werknemers

Volgens UiPath gaat de combinatie met Amelia ervoor zorgen dat de tevredenheid van werknemers omhoog gaat, dankzij het gemak van oplossingen voor diverse informatietechnologie- en administratieve taken. Klanten kunnen de tools bijvoorbeeld gebruiken om problemen met applicaties op te lossen, wachtwoorden te resetten, wijzigingen in salarisadministratie door te voeren en VPN-toegang in te stellen. 

Het belangrijkste voordeel van het partnerschap tussen UiPath en Amelia is de hogere productiviteit van werknemers en een kortere wachttijd voor servicedesks, stelt UiPath. 

“Werknemers zijn ongetwijfeld de motor achter het succes van bedrijven, maar mensen worden vaak gehinderd in hun werk door repetitieve, tijdrovende taken die hen afleiden van hun doelen”, zegt Amelia President en Chairman Lanham Napier. “Onze gezamenlijke oplossing elimineert barrières voor productiviteit en creativiteit.”

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home