ServiceNow introduceert nieuwe AI-gedreven innovaties

servicenow era software

ServiceNow voegt nieuwe generatieve AI-functies toe aan het Now-platform. De nieuwe functies moeten onder meer strategische besluitvorming versnellen.

ServiceNow heeft tijdens het jaarlijkse Knowledge-evenement in Las Vegas een reeks nieuwe AI-innovaties gepresenteerd. Deze vernieuwingen, waaronder generatieve AI-functionaliteiten (GenAI) in Now Assist, zijn ontworpen om de productiviteit te verhogen, kostenbesparingen te versnellen en klanten en werknemers te helpen bij grootschalige innovatie. 

GenAI voor organisatiebrede AI-transformatie

GenAI is geïntegreerd in het Now Platform via ServiceNow’s multimodale model, Now AI. Dit model verwerkt verschillende soorten data waaronder tekst, afbeeldingen, audio en video. De nieuwe functionaliteiten zijn gericht op diverse gebruikersgroepen, van werknemers en agents tot beheerders en ontwikkelaars. 

  • Now Assist for Strategic Portfolio Management (SPM): Versnelt strategische besluitvorming door klantfeedback te analyseren, wat de klanttevredenheid en bedrijfsgroei stimuleert. 
  • GenAI voor app-ontwikkeling: Functionaliteiten zoals service catalog item generation, app generation en playbook generation stellen ontwikkelaars in staat om snel apps en workflows te bouwen. 

In de publieke sector kunnen klanten gebruikmaken van Now Assist in de Government Community Cloud (GCC), een speciale cloud ontwikkeld voor compliance en securitybehoeften van overheidsinstellingen. 

Nieuwe automatiseringsoplossingen

ServiceNow onthulde ook nieuwe automatiseringsoplossingen: 

  • Creator Studio: Breidt low-code en no-code development uit met extra tools voor het creëren van slimme workflows. 
  • Automation Engine: Verbetert hyperautomatiseringsbeheer en vereenvoudigt RPA-implementaties voor bedrijfskritische processen. 
  • Manufacturing Commercial Operations: Maakt gebruik van GenAI om sales, support en service in de maakindustrie te stroomlijnen. 
  • Employee Center (EC) Pro Kiosk: Biedt buitendienstmedewerkers selfservice-oplossingen om de communicatie met bedrijven te verbeteren. 

Deze innovaties bouwen voort op de kwartaalcijfers die ServiceNow eind april presenteerde en bevestigen het plan om 11 miljard dollar aan inkomsten te genereren tegen eind 2024 en 15 miljard dollar tegen eind 2026. 

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home