ServiceNow, Nvidia en Accenture delen wagon in AI-hypetrein

ai lighthouse servicenow accenture nvidia

De drie bedrijven kondigen samen AI Lighthouse aan: een programma om de ontwikkeling en toepassing van generatieve AI-mogelijkheden in bedrijven te versnellen.

ServiceNow kondigde nog maar enkele dagen geleden nieuwe generatieve AI-functies aan voor zijn Now-platform, maar dat was slechts het voorgerecht. Als hoofdschotel krijgen we AI Lighthouse geserveerd: een strategische samenwerking tussen ServiceNow, Nvidia en Accenture. Het doel is om als een vuurtoren bedrijven naar de generatieve AI-haven te begeleiden.

Som der delen

Elke partij legt op zijn manier gewicht in de weegschaal van de samenwerking. ServiceNow zet met zijn Now-platform zoals al vermeld dus sterk in op het zo hapklaar mogelijk aanbieden van generatieve AI aan zakelijke klanten. Nvidia hoeft in het kader van AI eigenlijk geen introductie meer en zal de full-stack computingcapaciteiten aanleveren om de LLM-modellen te ondersteunen.

Accenture gooit zijn kennis en ervaring in de strijd om use cases voor bedrijven te ontwikkelen. Het consultancybedrijf wil zijn personeelsbestand verdubbelen en heeft ook samenwerkingen met de grote drie cloudproviders afgesloten.

Vuurtoren

Wat is nu het nu van het AI Ligthhouse-project? Het programma moet bedrijven op de volgende manieren helpen om de voordelen van generatieve AI te ontdekken én benutten:

  • Het verminderen van handmatig werk voor klantenserviceprofessionals, met overzichten en inzichten die hen helpen problemen sneller op te lossen.
  • Het verminderen van het aantal cases door werknemers toegang te bieden tot selfservice-mogelijkheden, en het bieden van prettige ervaringen op basis van natuurlijke taal.
  • Het automatisch genereren van content, waaronder intelligente zoekresultaten, werkbonnen en artikelen uit de knowledge base.
  • Het verhogen van de productiviteit van ontwikkelaars met slimme aanbevelingen voor code.

“Dit is een belangrijk moment voor bedrijven om de manier waarop we werken opnieuw vorm te geven”, zegt ServiceNo CEO Bill McDermott. “We ontwikkelen een blauwdruk voor AI-first bedrijfsinnovatie in de markt. We verwachten dat het AI Lighthouse-programma zal leiden tot vooruitstrevende ideeën met een enorme ROI.” Dat staat voor een keertje eens niet voor return on investment, maar voor return on intelligence.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home