ServiceNow gaat all-in met generatieve AI bij Vancouver-release

servicenow vancouver

ServiceNow heeft een nieuwe versie van zijn platform gelanceerd onder de naam Vancouver. Het platform is doorspekt met generatieve AI, maar voegt ook een laagje zero trust toe.

ServiceNow neemt ons graag mee op wereldreis met zijn nieuwe platformreleases. De grote update van vorig jaar kreeg de naam Tokyo, dit jaar is de update vernoemd naar de Canadese stad Vancouver. ServiceNow kent zijn trends en het zal je dan ook niet verwonderen dat de nieuwe versie vol zit met generatieve AI-capaciteiten.

Het bedrijf wil zich al langer profileren in de AI-markt: onder de naam Now Assist ontwikkelde het al verschillende kunstmatige hulpmiddelen, waaronder een tool om te helpen bij het coderen. Die virtuele agents worden nu naar meer modules binnen het Now-platform gebracht: IT-beheer, klantenservice, HR en de Workflow Creator.

ServiceNow heeft Now Assist volledig zelf ontwikkeld en opgevoed. Dat biedt als voordeel dat het elke versie van de virtuele agent heeft kunnen trainen op specifieke taken. Now Assist gedraagt zich dus anders bij IT-beheer dan wanneer je er beroep op doet voor HR-aangelegenheden. De meerwaarde van generatieve AI zit niet in werknemers helpen om informatie te vinden, maar om hen concrete antwoorden te bieden op praktijksituaties, zegt Jon Sigler van ServiceNow aan SiliconAngle.

Er is meer

Het is niet al generatieve AI wat de klok slaat. Security staat ook nog altijd hoog op de prioriteitenlijst van IT-leiders en dus voegt ServiceNow extra beveiliging toe aan Now Tokyo. De kluis van waaruit alle privacy- en beveiligingsinstellingen beheerd worden, wordt op zijn beurt nu achter een zero trust-muur geplaatst. Dat moet ervoor zorgen dat enkel wie daarvoor bevoegd is aan de knoppen van het securitybeleid mag zitten.

Tenslotte wil ServiceNow zijn platform meer op maat van verschillende sectoren maken. Voor organisaties uit de medische sector komt er een beheermodule om röntgenmachines en andere gespecialiseerde medische apparatuur vanaf één gecentraliseerd platform te beheren. Met source-to-pay behoudt de financiële afdeling overzicht op openstaande schulden en met de EGD-module kan je de persoonlijke groei van werknemers opvolgen en hen relevante opleidingen aanbieden.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home