Dropbox gaat in zee met Nvidia voor ingebouwde AI-functionaliteit

Dropbox omarmt de AI-tools van Nvidia en plant zo om meer geavanceerde AI-capaciteiten in te bouwen.

Dropbox gaat in zee met Nvidia. Het opzet van de samenwerking is weinig verrassend AI. De cloudopslag-specialist omarmt Nvidia’s AI Foundry en zal zo eigen AI-modellen bouwen. Net al vele andere organisaties wil Dropbox met de hulp van Nvidia generatieve AI-functies inbouwen. Het is ook de ambitie om zoekresultaten nauwkeuriger te maken en andere workflows te optimaliseren.

Slim zoeken en samenvatten

Vooral Dropbox Dash en Dropbox AI springen naar de voorgrond. Met Dropbox Dash wil Dropbox een AI-gedreven zoektool ontwikkelen die via een enkel zoekvak toegang krijgt tot geconnecteerde toepassingen, tools en content. Zo kunnen klanten op één centrale plek zoeken in hun hele omgeving. Dropbox AI moet dan weer vragen beantwoorden, idealiter over data van de klant zelf. Denk aan de gebruikelijke toepassingen, zoals samenvattingen van grote bestanden.

Nvidia is de standaardpartner voor zowat iedere organisatie die vandaag op grote schaal AI wil omarmen. Het bedrijf heeft niet alleen de belangrijkste en krachtigste AI-chips in huis, maar combineert die ook met een uitgebreid software-ecosysteem. Dat laat partijen als Dropbox toe om snel aan de hand van voorgetrainde modellen functionaliteit uit te bouwen.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home