Zoom Contact Center lanceert in België

Zoom brengt zijn klantendienstservice naar Europa. Voorlopig is de dienst enkel in het Engels beschikbaar, het is niet duidelijk wanneer dat verandert.

Het Zoom Contact Center is een Contactcenter-as-a-Service dat vanaf vandaag beschikbaar is in Europa en België. De dienst moet een klantendienst brengen die klanten weet te bereiken via de weg die zij verkiezen, met een gesprek, chat, sms of video.

De recente integratie van Virtual Agent verlicht bovendien de werkdruk. De AI-chatbot kan namelijk als eerste aanspreekpunt dienen voor klanten. Vaak terugkerende vragen handelt de chatbot zelf af, doordat het informatie kan verstrekken uit FAQ-formulieren en intern gedeelde documenten die belangrijk zijn voor de klantendienst.

lees ook

Zoom lanceert met Virtual Agent eigen AI-chatbot

Betere ondersteuning en analytics

Verder komen er nieuwe functies beschikbaar die zorgen voor een efficiëntere klantenondersteuning en analytics. Op vlak van data-analyse biedt de dienst meer dan 25 typen logs, dashboards en rapporten om de productiviteit en serviceniveau te beheren, controleren en meten.

Op het recente Zoomtopia-evenement van het bedrijf, kwam het Zoom Contact Center verder nog in het nieuws door de integratie in de ServiceNow-app. Dat stelt medewerkers in staat om lopende gesprekken verder op te volgen vanuit de app.

Hoewel het Contact Center nu eindelijk uit Amerika loskomt, heeft het communicatieplatform nog wat werk om de dienst helemaal klaar te maken voor Europa. Engels is voorlopig de enige taal waarmee het Zoom Contact Center werkt, er wordt enkel meegedeeld dat nieuwe talen op een later moment worden toegevoegd.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home