Itsme vraagt opnieuw om activatie na iOS 17-update

itsme-login

De upgrade naar iOS 17 zorgt er bij sommige iPhone-modellen voor dat je Itsme opnieuw moet activeren. Dubbelcheck of dit bij jou het geval is om problemen in de toekomst te voorkomen.

Sinds 19 september krijgen alle compatibele iPhone-modellen stelselmatig de nieuwste iOS 17-update aangeboden door Apple. Versie 17 biedt heel wat verbeteringen, maar zorgt er bij sommige gebruikers ook voor dat Itsme wordt gedeactiveerd volgens Datanews.

Op de redactie kunnen we het probleem niet repliceren, maar het probleem was bij sommige gebruikers ook al aanwezig in de iOS 17 bètaversie.

Itsme is op de hoogte van het probleem, maar kan er ogenschijnlijk weinig tegen doen. De getroffen gebruikers krijgen een melding bovenaan dat de upgrade naar iOS 17 hun account heeft gedeactiveerd.

Gelukkig kan je handig de stappen eronder volgen om je account opnieuw te activeren. Dat kan door middel van een koppeling met een aantal bankapps of via eID met je identiteitskaartlezer en een computer.

Voor wie Itsme niet regelmatig gebruikt, loont het de moeite om na de upgrade toch snel de app te openen. Het zou namelijk zomaar kunnen in de toekomst dat je plots snel Itsme nodig hebt, maar dat de app het niet meer doet sinds de iOS 17-update. Als je eenmaal opnieuw je account activeert, ben je er vanaf.

lees ook

Itsme laat nu ondertekening van meerdere documenten toe

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home