Alphabet overweegt bod op marketingsoftwarebedrijf HubSpot 

Alphabet overweegt naar verluidt een bod op HubSpot, een online marketingsoftware bedrijf dat vandaag al enkele integraties kent met Google.  

Alphabet overweegt een bod te doen op online marketingsoftwarebedrijf HubSpot, dat meldt Reuters. Het zou gaan om de grootste overname tot nu toe van het moederbedrijf van Google, die eind december met 110,9 miljard dollar in de geldbuidel het jaar afrondde. Volgens bronnen van Reuters sprak Alphabet investeringsbankier Morgan Stanley over de grootte van het bod en of antitrustregelgevers dit zouden goedkeuren.  

Integraties met Google

Een overname zou kunnen betekenen dat het portfolio aan marketingproducten van HubSpot die van Google kan versterken. HubSpots vlaggenschip is het cloudgebaseerde platform Marketing Hub waarmee marketeers advertentiecampagnes kunnen maken, e-mails naar klanten uitsturen en andere gerelateerde taken uitvoeren. Recent voegde HubSpot kunstmatige intelligentiefuncties toe aan het platform om bepaalde taken te automatiseren. 

lees ook

EU ziet overname Figma door Adobe niet zitten

Daarnaast biedt HubSpot ook een platform aan voor verkopers, Service Hub, waarin zij hun klantrelaties kunnen beheren. HubSpot omvat reeds enkele integraties met Google-services, zoals Google Ads in de Marketing Hub. Een mogelijke overname zou deze integratie alleen maar kunnen verbeteren.  

Alphabet heeft naar verluidt nog geen formeel bod uitgebracht op HubSpot en het is ook niet zeker of die er daadwerkelijk zal komen. Net als Alphabet zit ook HubSpot goed in de cijfers, het bedrijf sloot het jaar 2023 af met een omzetstijging van 25 procent op jaarbasis, tot 2,17 miljard dollar.  

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home