Sinds begin juli is het nieuwe Gmail-design uitgerold naar alle gebruikers. Google heeft aan dat opgefriste design nu de zoek- en suggestie opties verbeterd.
Google lanceerde de nieuwe look van Gmail in februari. Sinds begin juli is het standaard uitgerold naar alle gebruikers. Aan dat nieuwe design heeft Google nu meer nauwkeurige zoek- en suggestie opties gevoegd. Die verbeteringen komen er aan de hand van AI-leermodellen. Ze houden onder andere in dat de gebruiker een betere en meer contextuele contactsuggestie zal krijgen voor namen en e-mailadressen. Daarnaast zal de functie gepersonaliseerde suggesties doen op basis van vroegere handelingen zoals contacten met collega’s via Gmail.
Voor bijna iedereen
De vernieuwde functie is beschikbaar voor zowat alle Gmailgebruikers. Enkel klanten van Workspace Essentials, Enterprise Essentials, Legacy G Suite Basic en Business vallen (voorlopig) nog uit de boot.
Google sleutelt de laatste tijd naarstig aan nieuwe functies. Zo breidde de softwarereus zijn Workspace Meet-functionaliteit uit naar nieuwe gebruikers en kreeg de wachtwoordmanager een flinke update. Intussen wil Google ook cookies heruitvinden, al loopt dat minder vlot dan gehoopt.