ThoughtSpot introduceert aanbod voor kmo’s en kleine teams

BI-specialist ThoughtSpot vernieuwt zijn licentiemodel. Er komt een instap-formule gericht op kmo’s, start-ups en kleine teams.

ThoughtSpot wil zijn BI-oplossing naar meer klanten brengen. Daartoe introduceert CEO Sudheesh Nair op de Beyond 2022-conferentie in Las Vegas een nieuwe prijsstrategie. Die bestaat uit vier licentiemodellen waarvan vooral de instap-editie in het oog springt. Die zogenaamde Team-editie kost 95 dollar per maand voor een ongelimiteerd aantal gebruikers in één gebruikersgroep.

Kmo’s maar ook grote bedrijven

“De Teams-editie is niet alleen gericht op kmo’s maar ook op grote bedrijven”, verduidelijk ThoughtSpot-CMO Scott Holden. “Enterprises die één team toegang willen geven tot ThoughtSpot kunnen ermee aan de slag gaan.”

De oplossing is geschikt voor iedere organisatie die al data in de cloud heeft. Holden wijst erop dat ThoughtSpot een erg eenvoudig te gebruiken BI-oplossing is vergeleken met de concurrenten, maar data nog steeds voorbereid moet worden door dataspecialisten. “Ze moeten zich daarna niet meer bezighouden met grafieken maken”, verduidelijkt Holden.

Belangrijk voor België

“Het nieuwe prijsmodel is belangrijk voor de Belgische markt”, zegt Edgar de Groot, Senior Sales Engineer. “We richtten ons al op de kmo-markt in de Benelux, maar dat ging met de bestaande prijsstrategie toch een stuk moeizamer.” Het nieuwe model valt samen met een grotere focus van ThoughtSpot op de onze lokale markt.

Het nieuwe prijsmodel is belangrijk voor de Belgische markt.

Edgar de Groot, Senior Sales Engineer ThoughtSpot

De Teams-editie is gelimiteerd tot 5 miljoen rijen van data en krijgt enkel ondersteuning via de community.Moet het wat meer zijn, dan lonkt de Pro-editie. Daarin is de SpotIQ AI-engine beschikbaar en is het aantal gebruikers beperkt tot 100 miljoen datarijen.

Meer mogelijkheden

Organisaties kunnen in dit model vijf gebruikersgroepen aanmaken. “Dat is belangrijk wanneer je ThoughtSpot over meerdere departementen wil gebruiken”, zegt Holden. “Zo kan je toegang op maat afstellen. Het marketingdepartement mag immers niet alle financiële data zien.” Deze versie kost 2.500 dollar per maand en komt met een limiet van 100 miljoen datarijen. Voor non-profits en educatieve instellingen voorziet ThoughtSpot een variant van het model.

Tot slot zijn er de Enterprise en Everywhere-licenties. Enterprise maakt komaf met de restricties op het aantal rijen aan data en voorziet gedetailleerdere toegangscontroles. Everywhere biedt extra integraties en API’s, zodat bedrijven inzichten van ThoughtSpot elders kunnen gebruiken.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.