Binnenkort beschikt ChatGPT over meer dan 70 plug-ins en de mogelijkheid om het internet af te speuren. Daarmee verbreedt OpenAI de toepassingen voor zijn abonnees aanzienlijk.
De betalende gebruikers van ChatGPT krijgen een stevige upgrade in de gebruikservaring met de populaire chatbot. OpenAI voorziet het programma van een browseroptie en meer dan 70 plug-ins. Op die manier is de informatie waarmee ChatGPT werkt veel relevanter en meer accuraat.
Nodige update
Net zoals de meeste vormen van kunstmatige intelligentie trainde ChatGPT met online info, maar het programma werd vorig jaar uitgebracht en die trainingsinfo gaat maar tot 2021. In een wereld die steeds sneller verandert, betekent dat dat de info waarop de bot zich baseert intussen wat achterhaald is. Dat merk je al wel eens aan de voorgestelde antwoorden.
Bovendien is er de groeiende concurrentie van Google Bard, een tool die wel al kan browsen en dus meer relevante informatie voorziet. Bard is echter niet in de EU beschikbaar.
Testfase
De nieuwe functies zitten nu nog in een bèta-testfase. Voorlopig zijn ze enkel beschikbaar voor abonnees van ChatGPT Plus; die kunnen de functies activeren in hun gebruikersinstellingen bij de optie Bèta Features. Deze premium versie kost maandelijks twintig dollar en geeft gebruikers toegang tot een meer geüpdatete versie van ChatGPT.
Met die plug-ins kan het systeem op het internet zoeken naar de nodige informatie. Die kan dienen voor bijvoorbeeld actuele weerupdates, om bepaalde producten te vinden in webshops of om sportuitslagen te checken. OpenAI werkt voor de nieuwe functie samen met een heel aantal partners, waarvan bekende namen zoals Shopify, Expedia en Slack.