Oracle Netsuite heeft een aantal nieuwe functies met generatieve AI gekregen. De meest opvallende daarvan is Tekst Enhance, ondersteund door de Oracle Cloud Infrastructure (OCI) en geïntegreerd doorheen het algemene product.
Er zijn nieuwe AI-functies bij Oracle Netsuite. Daarvan is Text Enhance de meest in het oog springende. Dit is generatieve AI die doorheen een compleet NetSuite-account organisaties ondersteunt in verschillende aspecten van hun operaties.
Van alle markten thuis
Met dit systeem kunnen gebruikers relevante data zoeken om specifieke content te creëren en verfijnen. Zo moeten organisaties sneller en efficiënte kunnen werken.
Tekst Enhance moet gebruikers helpen om processen te stroomlijnen en automatiseren. Oracle ziet in deze upgrade mogelijkheden voor heel wat departementen binnen een bedrijf:
- Financiën en boekhouden – bespoedigen van ontvangsten, de boeken sneller sluiten of samenvattingen van financiële rapporten
- Supplychain en operaties – logistiek en aankopen stroomlijnen, communicatie versterken of productomschrijvingen genereren
- Sales en marketing – taken voor campagnes versnellen, mails en antwoorden genereren of voorstellen en quotes opstellen
- HR – vacatures uitschrijven, positieve feedback genereren of samenvattingen van werknemersprestaties
- Customer support – online op klanten antwoorden, escalaties genereren voor interne teams of updates voorzien in lopende zaken
Deze nieuwe functie is ontwikkeld om de privacy, veiligheid en gegevens van bedrijven te respecteren. Er wordt geen data van klanten gedeeld met providers van LLM’s. Ze zijn ook niet zichtbaar voor derde partijen en andere klanten.
Eerder dit jaar voorzag Oracle een aantal producten onder zijn eigen merknaam ook al van de nodige generatieve AI. Bijna precies een jaar geleden was er ook al eens een grote update voor NetSuite.