Oracle trekt nog harder de kaart van generatieve AI

oracle

Softwarebedrijf Oracle heeft op zijn eigen evenement CloudWorld, in Las Vegas, een hele waaier aan nieuwe toepassingen met generatieve AI aangekondigd.

Tijdens zijn eigen evenement CloudWorld (Las Vegas) heeft Oracle tientallen nieuwe toepassingen met generatieve AI aangekondigd. Die zijn vooral bedoeld voor zijn klanten, om verschillende diensten te verbeteren.

Generatieve integratie

De generatieve AI is toegevoegd aan het platform Oracle Fusion Cloud Customer Experience (CX) en wordt ondersteund door de generatieve AI-diensten van de Oracle Cloud Infrastructure (OCI). De verschillende toepassingen zijn direct geïntegreerd in bestaande processen van Oracle Fusion Service.

Volgens Oracle heeft generatieve AI het potentieel om het engagement voor klantenservice significant te verhogen. De mogelijkheden om content samen te vatten, creëren en suggereren, zouden daarbij helpen. De technologie moet er ook voor zorgen dat problemen bij klantenservice sneller worden opgelost. Dat kan door productiviteit te verhogen, selfservice te optimaliseren en repetitieve taken te automatiseren. Oracle is al langer met AI bezig, kijk bijvoorbeeld naar het gezamenlijk AI-platform met GitLab.

Oracle benadrukt dat data en privacy van klanten gerespecteerd en veilig zijn. Individuele klanten zijn de enigen die de specifieke modellen kunnen gebruiken die getraind zijn met hun eigen data. Er wordt niets gedeeld met of getoond aan andere klanten, derden of providers van LLM-modellen.

lees ook

Hoe Oracle tussen twee vuren gevangen zit in de handelsoorlog tussen VS en China

Hoofdpunten

De belangrijkste generatieve toepassingen die Oracle integreerde in Oracle Fusion Service zijn:

  • Assisted Agent Responses: helpt met genereren van antwoorden op servicevragen via de interactiegeschiedenis
  • Assisted Knowledge Articles: verhoogt productiviteit van serviceteams door sneller nieuwe content te produceren op basis van kennis
  • Search Augmentation: versnelt de toegang tot antwoorden voor serviceteams en eindgebruikers door korte antwoorden toe te voegen aan vragen in zoek- en chat-functies
  • Customer Engagement Summaries: genereert samenvattingen van belangrijke info in service-aanvragen, gebaseerd op de communicatiegeschiedenis
  • Assisted Guidance Authoring: helpt experten om vragen te formuleren en updaten om serviceteams te begeleiden
  • Field Service Recommendations: geeft technici ter plaatse snelle toegang tot instructies door relevante content te suggereren van vertrouwd bronmateriaal om zo efficiëntie te verhogen

Met deze vernieuwingen wil Oracle generatieve AI voorzien voor organisaties, zodat die hun eigen klantenservice kunnen verbeteren. Recent was er ook het nieuws dat zijn klanten hun databases nu met minimale latency kunnen laten draaien in de cloud van Microsoft Azure.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home