Google Assistent voortaan beschikbaar binnen G Suite

google home mini

De allereerste integratie tussen G Suite en de Google Assistent is Agenda. Vanaf nu kunnen zakelijke gebruikers basistaken vragen aan de digitale assistent zoals reminders instellen of mails opstellen. Hiermee wordt de integratie van een zakelijk- en privéaccount veel eenvoudiger.

De Google Assistent spreekt sinds juli vorig jaar Nederlands. Twee maanden geleden werd de digitale assistent eindelijk in België geïntroduceerd nadat het enkel in Nederland beschikbaar was. Oplossingen zoals de Google Home miniluidspreker zijn voorlopig nog niet in onze winkels verkrijgbaar, maar daar komt binnenkort verandering in.

Terwijl wij nog maar pas voeling krijgen met de Google Assistent, wordt er gesleuteld aan een diepe integratie met G Suite. Sommige gebruikers nemen al enkele maanden deel aan een bétaprogramma van Google en sinds Google Cloud Next 2019 werd de integratie ook officieel aangekondigd. Vandaag is de eerste mogelijkheid publiek beschikbaar.

Graduele uitrol

De integratie met G Suite is voorlopig enkel mogelijk met Agenda. Door middel van je stem kan je reminders in stellen of e-mails uitwerken. Dankzij de koppeling met de Google Assistent kan je nu ook handig aan je smartphone vragen of je bepaalde afspraken hebt voor je werk.

Volgens de Google Home subreddit blijkt het een graduele uitrol te zijn. Wij hebben de functie alvast nog niet binnen op de redactie. Jij kan dit nagaan door de Google-app te openen op je smartphone en te navigeren naar Meer > Instellingen > Google Assistent > Diensten > Agenda. Wie daar ziet dat de kalender nog niet beschikbaar is op zijn G Suite-account, moet nog even geduld uitoefenen.

Gerelateerd: Google Assistent in België: dit zijn de lokale integraties die je nu al kan gebruiken

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home