Salesforce geeft NFT’s niet op en blijft inzetten op Web3-hype

Onder de noemer NFT Management kunnen organisaties digitale content aanmaken en beheren binnen Salesforce.

Op het einde van de NFT-hype lanceerde Salesforce vorig jaar NFT Cloud als pilootproject bij een aantal organisaties. Hiermee kan je digitale content maken en op een NFT-marktplaats verhandelen. Toen sprak de CRM-gigant al de ambitie uit om de cloud in zijn eigen ecosysteem te integreren en ook de koop en verkoop van NFT’s te beheren, zodat een externe marktplaats overbodig wordt.

Een jaar later zijn we daar met NFT Management, een complete oplossing binnen Salesforce. Vreemd genoeg zijn NFT’s grotendeels in de vuilbak verdwenen en spreekt er amper iemand nog over.

Salesforce heeft 275.000 transacties genoteerd het afgelopen jaar bij de lancering van NFT Cloud. Belangrijke partners die het platform gebruiken zijn Mattel, Crown Royal en Scotch & Soda. In tandem verschijnt ook Web3 Content, een nieuwe programmeerinterface voor applicaties om merken persoonlijk ervaringen te laten bouwen via websites en apps. Daar kan je NFT’s aanbieden en terugkoppelen naar Salesforce.

Wie al tot hier in het nieuwsbericht is geraakt en zijn bingokaart met buzzwords vol heeft, proficiat! Je zou hopen dat NFT’s een stille dood sterven (dat doen ze vandaag al stilletjes), toch heeft Salesforce onderzoek gedaan naar de trend. Wat blijkt: 45 procent van de consumenten wil een NFT kopen als het van hun favoriete merk komt. Echt?

Het is logisch dat Salesforce na heel wat ontwikkeltijd dit project actief wil promoten. Dat het behoorlijk laat een complete oplossing lanceert ver na de hype, is spijtig voor hen. Wie toch nog wil experimenteren met NFT’s tegen beter weten in, kan nu terecht in het Salesforce-ecosysteem.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.