Abonnement-apps leveren weinig geld op 

Uit een rapport blijkt dat abonnement-apps weinig inkomsten genereren en hierdoor een andere koers zullen varen. Nieuwe inkomsten-methoden en prijsstijgingen zullen het tij moeten keren. 

Volgens het ‘State of Subscription App’ rapport van RevenueCat blijkt dat de meeste abonnementsapps weinig tot geen inkomsten genereren, en de gemiddelde prijs voor abonnementen met 14 procent steeg in vergelijking met het jaar voordien. Het bedrijf voorspelt dat abonnement-apps nieuwe methoden gaan hanteren om alsnog inkomsten te genereren.  

Lage inkomsten

Eén van de opvallendste resultaten uit het rapport, heeft te maken met de gegenereerde inkomsten van abonnementsapps. Deze studie toont aan dat de bovenste 5 procent van de apps na het eerste jaar 200 keer de omzet van het onderste kwartiel genereren. De gemiddelde maandelijkse omzet van een app na twaalf maanden zou neerkomen op 50 dollar. 

lees ook

Programmeren geen waardevolle skill meer om te leren, ondanks tekort, volgens CEO van Nvidia 

Verder kwam aan het licht dat 17,3 procent van de apps 1.000 dollar aan maandelijkse inkomsten genereerden. Eenmaal ze dat punt bereikt hebben, schatten ze de kans groter in dat ze groeien. Hoewel de kans op groei, verwachten ze ook dat slechts 3,5 procent van de apps een omzet van 10.000 dollar zal bereiken. Het zal niet zo verrassend klinken dat veel apps weinig geld opleveren, aangezien de meeste apps als nevenproject gelanceerd worden. Toch klinkt dit mogelijk voor ontwikkelaars niet als muziek in de oren.  

Prijsstijging en nieuwe methoden

Volgens het rapport is de meest gebruikelijke prijs voor een maandabonnement 10 dollar gebleven. De gemiddelde prijs daarentegen steeg met 14 procent. Verder staan in het rapport ook de voorspellingen voor de komende jaren te lezen. Het bedrijf verwacht dat de abonnementsprijzen zullen stijgen, en dat abonnementsmodellen gecombineerd worden met andere methoden om inkomsten binnen te halen. Bovendien duikt ook in dit verhaal AI op, waarbij het ingezet wordt om de gebruikerservaring te personaliseren. 

RevenueCat tikt bijna het aantal van 30.000 apps aan die gebruik maken van zijn tool om inkomsten te beheren. Hiermee positioneert het zich, na Apple en Google, als de grootste verzameling ontwikkelaars van abonnementsapps op één platform.  

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home