Cisco kondigt nieuwe functies voor Webex aan

Webex Desk

Cisco kondigt een aantal nieuwe functies aan voor de Webex Suite, een cloudoplossing voor online meetings en webinars. De toevoeging komt er nu Webex 8 miljard calls op een maand host en meer dan 39 miljoen gebruikers heeft.

Webex krijgt opnieuw een aantal nieuwe functies toegevoegd aan het platform, nu het 8 miljard calls per maand host en meer dan 39 miljoen gebruikers kent. De eerste nieuwe tool kunnen IT-teams gebruiken om hun Webex Suite-implementaties te beheren.

Telefoonnummers en bundels

Eén van de meest tijdrovende taken is het beheren van telefoonnummers in de communicatieve cloudinfrastructuur van bedrijven. Wanneer een bedrijf kantoren in tien verschillende regio’s bezit, moet het meestal ook met tien verschillende telefoonmaatschappijen onderhandelen voor de nummers. De prijzen in die regio’s kunnen zo sterk verschillen.

Cisco voegt daarom de nieuwe functie ‘Cloud Connected PSTN’ in de administratieve hub toe, waardoor administrators telefoonnummers kunnen voorzien met een enkele klik dankzij een selfservice interface. Volgens Cisco zal dit IT-teams dagen werk besparen.

Om administratoren nog meer in de watten te leggen, komt er ook een functie die ‘Cisco Calling Plans’ genoemd wordt. Zo kunnen telefoonbundels bij Cisco aangekocht worden in plaats van bij andere telefoonmaatschappijen. Deze nieuwe functie zal ook in het Verenigd Koninkrijk beschikbaar zijn, niet enkel in de VS en Canada. Later kunnen andere markten toegevoegd worden.

Unified Communications Manager in de cloud

Bedrijven gebruiken naast de ‘Control Hub’ – of administratieve hub – ook de ‘Unified Communications Manager’. Deze legacy tool van Cisco kan je op dit moment echter niet meer aankopen. Toch zijn er een aantal redenen waarom een bedrijf de manager wil gebruiken. Het bestaat namelijk uit enkele interne processen die bepaalde software nodig hebben, of moeilijk aan te passen zijn. Daarnaast kan het ook ondersteuning nodig hebben van legacy Webex-hardware.

Cisco schuift daarom de ‘Dedicated Instance’ naar voor waardoor bedrijven de Unified Communications Manager in de cloud kunnen draaien. Hierdoor zijn onderhoudstaken makkelijker uit te voeren voor bedrijven die de tool willen blijven gebruiken.

Andere functies

Verder nog verbetert Cisco de publieke editie van de Webex Suite met functies zoals het opstellen van welkomst- en registratiepagina’s voor digitale events. ‘Webex Expert on Demand’ integreert de suite met de RealWear HMT-1 augmented reality-headset. Op die manier kunnen techniekers met de headset een expert op afstand contacteren wanneer ze een complexe machine moeten repareren.

Webex is belangrijk voor Cisco omdat het de shift naar software en abonnementen mee faciliteert. Cisco kocht daarom ook Socio Labs en Slido aan, die beiden tools ontwerpen voor het organiseren van online events voor bedrijven. Daarnaast kocht Cisco Epsagon aan, dat een ‘distributed tracing’-platform aanbiedt. Distributed tracing houdt in dat administratoren een specifiek slechtwerkend subonderdeel van applicaties kunnen vinden en weer op de beste manier kunnen oplappen.

lees ook

Cisco: ‘Chiptekort heeft het hele jaar nog invloed op onze toeleverketen’

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home