Bosch kondigt grote investeringen aan in digitalisering en connectiviteit. Het gaat om een bedrag van tien miljard euro dat het bedrijf de komende drie jaar geïnvesteerd wil hebben.
Tegen 2025 wil Bosch tien miljard euro geïnvesteerd hebben in digitalisering en connectiviteit. Focuspunt vorm de ontwikkeling en uitbreiding van veelbelovende nieuwe technologieën.
“Ik geloof er sterk in dat digitalisering grote mogelijkheden biedt voor Bosch. We doen er alles aan om het onderste uit de kan te halen”, vertelt Stefan Hartung, voorzitter van de raad van bestuur bij Bosch. Het nieuws deelt hij persoonlijk mee op het podium van Bosch Connected World 2022 dat vandaag en morgen plaatsvindt in Berlijn en waar wij live aanwezig zijn.
Investeringen
“We investeren in drie categorieën. Het gaat als eerste om veelbelovende technologieën zoals software voor de auto-industrie. Dan investeren we verder in de digitalisering van het bedrijf, hier willen we voornamelijk onze bedrijfsprocessen verder digitaliseren en optimaliseren. Dan blijft het belangrijkste over: onze mensen”, vertelt Tanja Rückert, chief digital officer bij Bosch.
Bosch geeft mee dat twee derde van de totale pot naar ontwikkelingen op de gebieden duurzaamheid, mobiliteit en industrie 4.0, gaan.
lees ook
Bosch investeert 3 miljard euro in chipproductie en onderzoek
Het afgelopen jaar maakte het bedrijf ook al meermaals geld vrij voor investeringen in de chipproductie. De sector liep tegen enorme tekorten aan, investeringen zouden dit recht moeten trekken.