De belangrijkste motivatie voor B2B-marketeers om generatieve AI te gebruiken is meer content in minder tijd, werk-efficiëntie en boeiende content maken.
In een wereldwijd onderzoek (VK, VS, Duitsland, Frankrijk, India, Australië, Singapore en Brazilië) door LinkedIn bij 1.954 B2B-CMO’s, CFO’s en marketeers blijkt dat generatieve AI al breed is ingeburgerd. Iets minder Iets minder dan 1 op 2 B2B-marketingleiders gebruikt momenteel al AI-toepassingen voor B2B marketingactiviteiten.
Driekwart (75%) van de ondervraagden zegt voornemens te zijn om het gebruik van generatieve AI te intensiveren om meer content te creëren in minder tijd (56%), de efficiëntie van het werk te verbeteren (55%) en boeiende content te maken (51%).
Om nog meer AI te omarmen, kan je voortaan in LinkedIn onder andere AI-gegenereerde tekstsuggesties terugvinden. Deze tool gebruikt GAI om koppen en intro’s te schrijven door gebruik te maken van de gegevens op de LinkedIn-pagina’s van adverteerders. De nieuwe feature start als pilot in de VS en wordt in de maanden daarna uitgerold over andere landen.
Eerder dit jaar introduceerde LinkedIn al een AI-functie die je helpt om je profiel en vacatures op te maken. De functie is enkel beschikbaar voor Premium-leden.