Fujitsu introduceert nieuwe AI-agent Kozuchi

Fujitsu

Ook Fujitsu beschikt nu over een huisgemaakte AI-agent. Kozuchi AI Agent werkt samen met mensen en voert autonome taken uit.

Als GenAI het techwoord van 2023 was, dan is AI-agent dat van 2024. Na onder andere Salesforce, ServiceNow en Microsoft, onthult nu ook Fujitsu een AI-agent voor zijn platformen. Fujitsu Kozuchi AI Agent is een dienst die autonome AI-taken uitvoert en samenwerkt met mensen.

De nieuwe dienst wordt aangeboden via het Fujitsu Data Intelligence PaaS-platform en richt zich in eerste instantie op zakelijke discussies over winstgevendheid en onderhandelingen. Fujitsu plant een bredere uitrol in 2024 en wil de toepassingen uitbreiden naar andere domeinen zoals productiebeheer en juridische zaken.

Volwaardig teamlid

De Fujitsu Kozuchi AI Agent is ontworpen om als een volwaardig teamlid te functioneren, met de mogelijkheid om zelfstandig voorstellen te doen die nieuwe inzichten kunnen opleveren. Het systeem kan abstracte problemen analyseren en opsplitsen in concrete taken, die vervolgens worden uitgevoerd met verschillende AI-modellen. Fujitsu biedt hierbij zowel eigen AI-modellen, zoals Takane voor geavanceerde taalverwerking, als externe oplossingen aan.

Een praktisch voorbeeld van de toepassing is het gebruik van de AI-agent in vergaderingen. Als tijdens een vergadering blijkt dat bijvoorbeeld de verkoopcijfers zijn gehalveerd, kan de AI-agent verschillende modellen aansturen om dit te analyseren. Vervolgens zou de agent bijvoorbeeld een overzicht kunnen geven van de cijfers per regio, waarbij wordt verduidelijkt dat enkel de verkoop in een bepaalde regio daalt.

Eerst data, dan AI

Fujitsu ziet de Kozuchi AI Agent als een belangrijke aanvulling op zijn digitale aanbod. Met deze dienst wil het bedrijf de productiviteit verhogen en een transformatie van zakelijke processen stimuleren, met als doel om bedrijven efficiënter te laten werken door de inzet van generatieve AI-technologie.

Fujitsu deed zijn visie op de AI-hype onlangs uitgebreid uit de doeken aan ITdaily. Vertrouwen en betrouwbare data zijn voor het bedrijf cruciale hoekstenen voor AI. Eerst goede data en dan pas goede AI, is het motto van het Japanse bedrijf.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.