Windows 11 ondervindt loginproblemen sinds recente patch

Windows 10

Toestellen die een Enterprise- of Education-versie van Windows 11 of Windows 10 draaien met een lokaal account, krijgen een vreemde melding te zien.

Microsoft bevestigt dat in een recente patchronde een fout is geslopen die voor inlogproblemen zorgt. Het gaat voornamelijk om toestellen met een Education- of Enterprise-licentie. Zowel Windows 10 als Windows 11 zijn getroffen. Wie met een lokaal account inlogt, krijgt een melding te zien dat zijn of haar data buiten het land of regio zal worden verwerkt.

In een update die sinds 21 maart beschikbaar is (maar nu breed wordt uitgerold), wordt de melding getoond. Microsoft werkt aan een oplossing om in de volgende patchronde mee te sturen, maar in tussentijd kunnen IT-teams zich wapenen waar er toestellen zijn met lokale accounts.

Verwijder update (KB5026964) van het toestel en duik het register in. Klik hiervoor op Start, typ regedit en druk op Enter. Surf naar deze locatie binnen de editor:

HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion
\CloudExperienceHost\Intent\PersonalDataExport

Maak daar een nieuwe waarde aan met de naam PDEShown, datatype REG_DWORD en als datawaarde kies je 1. Installeer daarna de Windows-update en herstart de computer.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home