Hybride werken in de praktijk omzetten blijft een pijnpunt

CEO’s zien hybride werkflexibiliteit als belangrijkste basis voor een betere werknemerservaring. Toch struikelt bijna de helft met de uitvoering ervan.

In het jaarlijkse Global Employee Experience Trends-rapport van NTT blijkt dat 90 procent van de bedrijven van mening is dat het mogelijk maken van hybride en extern werken een positieve impact heeft op hun bedrijfsresultaten.

Desondanks is slechts minder dan de helft (48%) van de organisaties het er helemaal mee eens dat werknemers toegang hebben tot de technologie die ze nodig hebben om zowel thuis als op kantoor goed te kunnen werken. 

Veel organisaties implementeren nu meer gestructureerde benaderingen van werken. Zo toont het rapport aan dat ongeveer 56 procent van de hybride werknemers de helft van de werkweek op kantoor doorbrengt.

Hogere IT-uitgaven

De best presterende bedrijven die hun IT-uitgaven verhoogden en in technologie rond hybride werken investeerden, hadden 56 procent meer kans dan de slechtst presterende bedrijven om een verbeterde bedrijfsgroei te melden. 89 procent had meer kans dan alle andere bedrijven om hun werknemerstevredenheid aanzienlijk te verhogen. 

“De kloof tussen wat werknemers nodig hebben en wat bedrijven hen bieden is nog steeds te groot. Te vaak zien we hybride werkstrategieën die zich richten op één type werkstijl, ondanks dat werknemers de flexibiliteit willen om te werken op een manier die bij hen past,” geeft Amit Dhingra, executive Vice President of Network Services bij NTT aan. 

Opkomst van AI

Naast hybride werk wordt de werknemersevaring ook beïnvloed door de opkomst van AI. AI-interfaces zullen de komende jaren alom tegenwoordig zijn binnen organisaties. Desondanks is 87 procent van de bedrijven het erover eens dat menselijke ondersteuning een cruciaal element blijft in klantbetrokkenheid. 

Sheila McGee-Smith, President & Principal Analyst, McGee-Smith Analytics. “De adoptie van AI groeit, gedreven door de echte bedrijfsresultaten die revolutionaire AI-technologieën opleveren. Organisaties zijn op zoek naar begeleiding bij het inzetten van alles wat AI te bieden heeft om succesvol hun markten te domineren en tegelijkertijd de tevredenheid en het welzijn van hun werknemers te ondersteunen.”  

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home