Mixed-realitybril van Apple debuteert waarschijnlijk in de lente

Een select testpubliek zou de mixed-realitybril van Apple al in de handen hebben. Apple-experts voelen zich daardoor comfortabel om te gissen naar een officiële lanceringsdatum. De bril zou volgens hen in de lente getoond worden aan het grote publiek.

Volgens een artikel van IT-journalist en Apple-expert Mark Gurman, maakt de mixed-realitybril in de lente zijn intrede. Het heeft veel voeten in de aarde gehad om de bril te realiseren. Apple werd namelijk geteisterd door technische problemen, waardoor de lancering niet in 2022 kon plaatsvinden.  

De bril zou volgens Gurman momenteel in de testfase zitten. Voor de officiële bekendmaking kijkt hij naar juni, aangezien de jaarlijkse ontwikkelaarsconferentie van de techgigant dan plaatsvindt. In het najaar kunnen enthousiastelingen de headset dan in hun bezit nemen.

Lang geheim

Hoewel over de bril al voor lange tijd gespeculeerd wordt, zijn er bitter weinig details bekend. Een officiële naam bracht de techgigant nooit naar buiten, volgens geruchten zou het product de naam “Reality Pro” krijgen. Het besturingssysteem wordt benoemd als xrOS, maar opnieuw gaat het ook daar om geruchten.

Nog volgens geruchten is de headset ontwikkeld met 8K-schermen, eye-tracking-camera’s, externe camera’s voor een Mixed Reality-ervaring en de Apple M1-chip. Aan dat alles hangt waarschijnlijk een prijskaartje van 2.000 euro.

Een uitstapje maken naar het metaversum, verwachten de Apple-analisten niet te kunnen maken met de bril. Apple zal naar verwachting namelijk een heel andere benadering van mixed-reality hanteren als concurrent Meta. Het metaversum wordt verworpen en de focus komt te liggen op gamen en video’s of series bekijken.

lees ook

De ge(s)laagde wereld van Augmented Reality

Enige focus

De expert vertelt er verder nog bij dat Apple dit jaar zijn handen vol zal hebben aan de lancering van de bril. Hij verwacht dus geen andere verrassingen vanuit de hoek van Apple voor 2023. Opvolgers van de populaire producten van het merk komen er natuurlijk wel.  

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home