SAP breidt aanbod generatieve AI uit

Het Duitse softwarebedrijf SAP heeft een uitbreiding aangekondigd van zijn generatieve AI-capaciteiten. De upgrade geldt voor zijn tools in customer experience (CX).

Er gaat geen dag voorbij of er is wel ergens een aankondiging rond AI. Nu is het de beurt aan het Duitse SAP. Na eerdere implementaties dit jaar, kondigt het bedrijf uitbreidingen aan van zijn generatieve AI doorheen SAP CX. SAP werkt al samen met Delaware rond de technologie.

Praktisch

Zoals veel AI-toepassingen is het doel ook bij SAP om automatisaties te voorzien voor zijn klanten en een snellere manier om data te analyseren. De nieuwe capaciteiten maken gebruik van zowel de experimentele en operationele data van SAP als die van derden. Een groot deel van de updates gaat via de eigen AI-chatbot Joule.

Bij de uitbreiding horen op maat gemaakte use-cases voor:

  • commerciële diensten
  • sales
  • customer service
  • marketing

De nieuwe capaciteiten bevatten meer dan tien CX-tools die taken moeten automatiseren. AI kan customer service bijvoorbeeld helpen door een probleem van een klant samen te vatten en meteen oplossingen te suggereren. Het systeem kan het verloop van de case ook tracken.

Commerciële managers kunnen AI dan weer gebruiken om catalogi up-to-date te houden en de tags en omschrijvingen van producten te onderhouden. Dit moet voor meer overzicht zorgen. In sales kan de AI mails analyseren en meteen een antwoord voorstellen met daarin de meest actuele productinformatie.

lees ook

On-prem klanten voelen zich in de steek gelaten door SAP

Digitale klant is koning

Ondersteund door het SAP Customer Data Platform kan de AI klantenprofielen opstellen. Hiermee kunnen bedrijven data combineren om zo een overzicht te creëren van de preferenties en geschiedenis van specifieke klanten. Bij problemen kan het klantenteam met zo’n profiel dan meteen aan de slag.

Voor SAP Customer Identity and Access Management komen er functies om identiteitsdata te beveiligen. Dat gaat met AI-authenticatie, via informatie van alle digitale eigendommen en merken. Hiermee worden alle klantendata uitvoerig beschermd.

Marketeers kunnen via het platform SAP Emarsys Customer Engagement nu content voor gerichte e-mails genereren. De oplossingen Sales Cloud en Service Cloud krijgen AI-capaciteiten voor samenvattingen en om antwoorden op mails te genereren. Hiermee krijgen gebruikers sneller relevante informatie om klanten bij te staan.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home