Microsoft wil ‘snellere’ ChatGPT-4 integreren in Bing

bing mobiel

Om van Bing een gelijkwaardige concurrent voor Google te maken, heeft Microsoft zijn ogen laat vallen op ChatGPT-4, de nieuwe en snellere versie van de populaire chatbot.

De plannen van Microsoft om ChatGPT te integreren in de zoekmachine Bing zijn weer wat concreter geworden. Semafor meent te weten dat de zoekmachine van Microsoft ‘in de komende weken’ een update zal krijgen die ChatGPT-4 integreert in de algoritmen. Met de integratie van de populaire tool van OpenAI moet Bing eindelijk volwassen genoeg zijn om te concurreren met Google.

ChatGPT-4 is een update van de huidige versie ChatGPT-3 die iedereen sinds december kan gebruiken. De grootste verbetering zou de snelheid zijn waarmee de chatbot antwoord geeft. Nu heeft ChatGPT een momentje nodig om een antwoord te bedenken. De nieuwe versie heeft een veel kortere reactietijd en zou ook ‘natuurlijkere’ en gedetailleerde antwoorden kunnen geven – al tempert OpenAI CEO Sam Altman zelf de verwachtingen.

De integratie van ChatGPT in Bing maakt de samenwerking tussen Microsoft en OpenAI zichtbaar voor het grote publiek. Ook Teams-gebruikers zullen hier spoedig van kunnen profiteren. Microsoft zal gebruik maken van het onderliggende GPT 3.5-taalmodel om betere live vertalingen en AI-gegeneerde samenvattingen van meetings aan te bieden, voor zij die daarvoor willen bijbetalen.

lees ook

Microsoft Teams Premium officieel: voor deze functies moet je bijbetalen

Google is aan zet

De uitbreiding van ChatGPT doet Google zweten. Het bedrijf bezit al vijfentwintig jaar lang een monopolie in de zoekmachinemarkt dat Microsoft met de hulp van OpenAI aan het wankelen probeert te brengen. Achter de schermen bereidt Google een tegenzet voor. De zoekgigant zou een chatbot genaamd ‘Assistant Bard’ in de pijplijn hebben zitten die gebouwd is op het eigen LaMDA-model.

Hiermee wil Google een interactievere ervaring creëren met de zoekmachine, maar het is nog niet duidelijk wanneer dit voor het grote publiek beschikbaar komt. De bedrijfstop is er als de dood voor een onafgewerkt product op de markt te brengen dat de reputatie van Google zou kunnen schaden.

OpenAI heeft nog tijd om de voorsprong uit te bouwen in de AI-race. Het bedrijf wil een mobiele applicatie ontwikkelen om ChatGPT naar nog meer gebruikers te brengen en zal spoedig ook met een betaalde versie op de markt komen, die naar verluidt twintig dollar per maand zal kosten.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home