In samenwerking met Anthropic kunnen organisaties API’s koppelen aan Claude via het Zoom-platform.
Zoom kondigt een strategische samenwerking aan met Anthropic, een AI-bedrijf dat met assistent Claude supportafdelingen en sales kan ondersteunen. De AI-assistent is integreerbaar in het Zoom-platform waaronder Zoom Contact Center.
Claude kan documenten verwerken en vragen beantwoorden over de inhoud. Verder kan het helpen zoeken, coaching verlenen en administratieve taken overnemen zoals het antwoorden van e-mails en prioriteit geven aan belangrijke taken.
De AI-assistent is ook beschikbaar voor Zoom-klanten als self-servicetool. Het herkent intelligent de bedoeling van elke gebruiker en gidst hen naar de beste uitkomst op vlak van productiviteit binnen Zoom Contact Center.
Voor de managers kan Claude dan weer een hulp zijn om inzichten te verwerven die ze kunnen gebruiken om beter te coachen.
Zoom IQ en OpenAI
Zoom wil AI duidelijk omarmen en lanceerde eerder al een samenwerking met OpenAI Zoom IQ. Het bedrijf omarmt daarvoor de AI-modellen van OpenAI, gekend van ChatGPT en GPT-4. Daardoor krijgt Zoom IQ functionaliteiten gelijkaardig aan wat Microsoft en Google eerder ook al aankondigden.
Zoom IQ maakt samenvattingen van vergaderingen en eventuele vervolgacties die dan meteen via Team Chat, Zoom Calendar en Mail gedeeld worden. Dergelijke samenvattingen moeten voorkomen dat iemand de hele meeting opnieuw moet bekijken om relevante info te vinden.