Twitter Blue lanceert tweets tot 4.000 tekens

Twitter Blue 2

Betalende Twitteraars zijn niet langer gebonden aan tweets van maximaal 280 tekens. Daarnaast kondigde Twitter Blue aan dat het zal snoeien in advertenties.

Twitter kwam woensdag op de proppen met het nieuws over langere tweets voor betalende gebruikers. Die kunnen vanaf nu hun Twitterepistels uitbreiden tot 4.000 tekens, en die voorzien van afbeeldingen en video’s. De betalende klanten van Twitter zullen ook dezelfde limiet krijgen bij het antwoorden en citeren van tweets. Er is nog goed nieuws voor wie een blauw vogeltje heeft. Twitter zal voor hen het aantal advertenties met de helft verminderen.

Rommelig overzicht

Bij TechCrunch zijn ze niet bepaald grote fan van de verandering. Abonnees van Twitter Blue zullen in staat zijn om langere berichten te tweeten. Dat op zich is prima. Zeker omdat wie geen abonnee is, die berichten wel voluit kan lezen. Al krijgt elke Twitteraar slechts de eerste 280 tekens te zien. Wie verder wil lezen, moet op ‘read more’ klikken. Geen grote opgave, maar volgens TechCrunch zit de kans er dik in dat dit voor een rommelige aanblik zal zorgen.

Twitter Blue zelf is uiteraard heel tevreden met de nieuwe integratie. “Vanaf vandaag zullen abonnees van Twitter Blue in de Verenigde Staten langere tweets kunnen maken. De meeste standaardfuncties zijn nog altijd van toepassing, of dat nu een hashtag, foto of peiling is. De langere tweets kunnen, voorlopig, niet worden opgeslagen als concept of gepland om later te verzenden”, aldus de tweet van Twitter Blue.

lees ook

Twitter zet third-party apps buitenspel met nieuwe regels

Minder advertenties

Twitter kondigde naast het nieuws over de langere tweets ook aan dat het minder advertenties zal publiceren op de Blue-ondersteuningspagina. Eerder sprak Elon Musk, nog altijd de grote baas bij Twitter, over een duurder abonnement dat vrij zou zijn van advertenties. Zo ver is het nog niet. De aankondiging spreekt van een halvering in het aantal advertenties. Eerder introduceerde het de mogelijkheid om video’s tot een uur te publiceren. Daarmee mikt Musk op bloggers en videomakers, maar ook hier zal een prijs tegenover staan.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home