LinkedIn-onderzoek: 75% van de marketeers wil meer generatieve AI gebruiken

De belangrijkste motivatie voor B2B-marketeers om generatieve AI te gebruiken is meer content in minder tijd, werk-efficiëntie en boeiende content maken.

In een wereldwijd onderzoek (VK, VS, Duitsland, Frankrijk, India, Australië, Singapore en Brazilië) door LinkedIn bij 1.954 B2B-CMO’s, CFO’s en marketeers blijkt dat generatieve AI al breed is ingeburgerd. Iets minder Iets minder dan 1 op 2 B2B-marketingleiders gebruikt momenteel al AI-toepassingen voor B2B marketingactiviteiten.

Driekwart (75%) van de ondervraagden zegt voornemens te zijn om het gebruik van generatieve AI te intensiveren om meer content te creëren in minder tijd (56%), de efficiëntie van het werk te verbeteren (55%) en boeiende content te maken (51%).

Om nog meer AI te omarmen, kan je voortaan in LinkedIn onder andere AI-gegenereerde tekstsuggesties terugvinden. Deze tool gebruikt GAI om koppen en intro’s te schrijven door gebruik te maken van de gegevens op de LinkedIn-pagina’s van adverteerders. De nieuwe feature start als pilot in de VS en wordt in de maanden daarna uitgerold over andere landen.

lees ook

Microsoft vreest boete van meer dan 400 miljoen dollar voor LinkedIn

Eerder dit jaar introduceerde LinkedIn al een AI-functie die je helpt om je profiel en vacatures op te maken. De functie is enkel beschikbaar voor Premium-leden.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home