Salesforce en AWS brengen diepere productintegratie

Salesforce en AWS verdiepen hun samenwerking met enkele handige productintegraties. Dat maakt het eenvoudiger voor klanten van beide om bijvoorbeeld data over de twee platformen heen te gebruiken.

Salesforce en AWS breiden hun samenwerking uit met nieuwe integraties. Die moeten het leven van klanten van beide eenvoudiger maken. Vooral ontwikkelaars die toepassingen bouwen op de twee platformen krijgen handige tools.

Data-integratie

Eerst en vooral gaan AWS en Salesforce data eenvoudig bij elkaar integreren. AWS-data wordt gevirtualiseerd in het Salesforce-platform. Binnen Salesforce lijkt het zo alsof S3 of RDS-opslag er uitziet als native data op het platform. De twee cloudspecialisten voorzien ook een omgekeerde integratie waarbij data van Salesforce via connectors beschikbaar is op AWS.

Klanten die zich bezig houden met microservices kunnen binnenkort beroep doen op een architectuur die zowel Salesforce als AWS ondersteunt. De twee organisaties voorzien opnieuw connectors, zodat klanten geen extra code hoeven te schrijven.

Chime

Tot slot zal Salesforce Amazon Chime inbakken in de Service Cloud en andere Salesforce-diensten. Dat maakt het mogelijk om bijvoorbeeld virtuele callcenters uit te bouwen met machine learning-technologie van AWS. Alle nieuwigheden focussen op een eenvoudige samenwerking waarbij ontwikkelaars geen tijd verliezen aan de integratie tussen AWS en Salesforce, zodat ze zich kunnen focussen op het uitbouwen van functionaliteit.

De nieuwe functies zijn nog niet voor meteen. Bètatests staan gepland voor later dit jaar met algemene beschikbaarheid vermoedelijk op de agenda voor 2022. Salesforce werkt niet alleen samen met AWS. Het bedrijf heeft ook nauwe banden met Microsoft Azure en Google Cloud Platform.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home