Salesforce lanceert Digital 360 voor Industrie

Salesforce spitst zijn aanbod toe op enkele sectorspecifieke niches met de lancering van Digital 360 voor Industrie. Dat aanbod bevat tools en templates op maat, wat digitalisering moet versnellen.

Salesforce introduceert Digital 360 voor Industrie. Daarmee brengt de CRM-reus zijn totale aanbod via een gerichte aanpak naar specifieke sectoren. Het is de bedoeling om via sectorspecifieke templates, tools en materialen meteen tegemoet te komen aan de eisen van verschillende verticale markten.

Zeven sectoren

In eerste instantie zal Digital 360 voor Industrie zeven sectoren ondersteunen met een specifiek aanbod:

  • Consumer Goods: met een nieuwe Commerce Cloud Grocery Toolkit, Picker-app en Timeslot Manager-app. Dat aanbod moet organisaties helpen om sneller rechtstreeks naar een klant te stappen.
  • Financial Services: met nieuwe Experience Cloud-topeassingen op maat van verzekeraars, Commerce Cloud Insurance-apps. Salesforce wil deze bedrijven helpen om shoppen voor een nieuwe verzekering even eenvoudig en aantrekkelijk te maken dan de verkoop van een paar schoenen.
  • Healthcare: met templates voor patiententrajecten, gebaseerd op de Marketing Cloud. De focus ligt hier op begeleiding op maat van patiëntengroepen met het oog op een betere ervaring en betere eindresultaten.
  • Communications and Media: Salesforce introduceert hier een nieuwe Commerce Cloud Toolkit for Salesforce Communications and Media Clouds. Daarmee kunnen organisaties snel digitale winkels opzetten, hun media in verschillende digitale vormen aanbieden en complexe abonnementsbundels beheren.
  • Public Sector: met een nieuwe Experience Cloud-app voor licenties, vergunningen en inspecties. Daarmee kunnen overheden vergunningsaanvragen van burgers en ondernemingen beter behandelen.
  • Emergency Response Management: met opnieuw een Experience Cloud-toepassing op maat. Die voorziet een centrale hub met toegang tot kritieke informatie en laat instanties toe om snel materiaal en manschappen op de juiste plek in te zetten.
  • Nonprofit: Salesforce focust hier op een Nonprofit Fundraising-toepassing waarmee VZW’s en goede doelen een overzichtelijke digitale donorervaring kunnen opzetten.

Het maatwerk bestaat verder uit templates zoals lay-outs voor webpagina’s, portaalsites en integraties met andere relevante technologie. Toolkits voor ontwikkelaars bevatten voorbeeldcode, documentatie en gegevens over relevante best practices.

Tot slot voorziet Salesforce sectorspecifieke trainingsmodules onder de noemer Customer 360 Guids. Die zijn gebaseerd op het Trailhead-platform van de softwaregigant. De modules zijn nog niet voor alle bovenstaande sectoren beschikbaar maar beperken zich tot retail, de maakindustrie en bankieren.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.