Dell laat klanten APEX Data Storage Services zelf beheren

dell

Klanten van APEX Data Storage Servies krijgen de keuze of ze zelf aan de knoppen van hun dataopslag willen zitten. Dell gaat daarmee tegen de as-a-service-stroom in.

Dell kondigt in een persbericht de nieuwe formule voor APEX Data Storage Services aan. De provider wil naar eigen zeggen meer flexibiliteit en elasticiteit brengen in de storagedienst. In deze vereenvoudigde formule voorziet Dell nog steeds de ondersteunende infrastructuur en technische ondersteuning, maar overhandigt de sleutels wel aan de klanten.  

Bedrijven met voldoende middelen om hun assets te beheren, geven vaak de controle liever niet volledig uit handen. Tegelijkertijd kunnen ze wel hun capaciteiten optrekken zonder nieuwe hardware te moeten aankopen. Volgens Dell passen veertig tot zestig procent van de huidige APEX cloud-klanten in dit profiel.  

Wat je zelf doet, doe je beter

Daarnaast zijn er ook financiële voordelen. Het beheer in eigen handen houden kan de cloudkosten flink naar beneden duwen; volgens SiliconANGLE tot 33 procent. De customer-managed formule kan ook als een opstapje dienen om na verloop van tijd alsnog over te schakelen op een as-a-service abonnement. 

lees ook

Wat is Saas: Software-as-a-Service uitgelegd

Waar veel cloudproviders steeds prominenter de kaart van as-a-service beginnen te trekken, blijft Dell bewust kiezen voor de gulden middenweg met zijn APEX-clouddiensten. Ook andere componenten binnen het private en hybride cloudaanbod biedt Dell in verschillende formules aan waarbij klanten zelf bepalen hoeveel controle ze in eigen handen willen houden.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.