Salesforce kondigt NFT Cloud aan naast serieuze nieuwigheden

Salesforce lanceert officieel zijn NFT Cloud. Die is gelinkt aan het Customer 360-platform, dat ook met andere functies wordt uitgebreid.

NFT’s zijn dwaas en ieder serieus bedrijf blijft er best vanaf, schreven we eerder dit jaar nog. Salesforce is een andere mening toegedaan en surft enthousiast mee op de hype. Daartoe kondigt het bedrijf de NFT Cloud aan. Die moet organisaties toelaten om NFT’s te maken, beheren en te verkopen via het Salesforce Customer 360-platform.

Denkbeeldige brug

Salesforce denkt dat NFT’s organisaties helpen om een brug te slaan tussen fysieke en digitale ervaringen. In werkelijkheid is een NFT een waardeloze token met weinig tot geen juridische waarde. Momenteel zit de handel ervan in een dipje, al zijn NFT’s sterk gelinkt aan de cryptomarkt en toonde die de afgelopen jaren dat na een dal doorgaans een nieuwe piek volgt.

lees ook

NFT’s zijn dwaas en ieder serieus bedrijf blijft er best vanaf

Los van het feit dat NFT’s enkel iets betekenen voor mensen die ervoor kiezen om waarde te hechten aan de dingen, zijn ze ook notoir slecht voor het milieu. De meeste NFT’s worden verhandeld via blockchains zoals Ethereum en die drinken meer energie dan een klein land. Daar komt Salesforce gelukkig tegemoet: de NFT Cloud zou dergelijke verspillende blockchains niet ondersteunen.

Andere functionaliteit

De zet van Salesforce komt niet helemaal als een verrassing. Geruchten daarrond circuleren al sinds februari van dit jaar. Salesforce breidt zijn Commerce en Marketing Clouds gelukkig ook uit met enkele meer serieuze zaken.

Voor de commerce Cloud gaat het om volgende nieuwigheden:

  • Triggered Campain Messages is een nieuwe functie die organisaties toelaat om klanten persoonlijk te benaderen, bijvoorbeeld door een mail te sturen wanneer een bepaald item terug op voorraad is. Deze functie is per direct algemeen beschikbaar.
  • Digital Command Center voor Slack laat klanten toe om activiteiten van de Commerce en Marketing Cloud te monutoren vanuit Slack. Salesforce mikt op algemene beschikbaarheid in september.
  • Intelligence Ecommerde Marketing Insights App: dit is een applicatie die commerce en marketingdata samen met KPI’s in een platform samenbrengt, voorzien van dashboards met inzichten. Salesforce verwacht algemene beschikbaarheid hiervan in oktober.
  • Intelligence Connector voor B2C Commerce Cloud is een connector die bestellingen en productdata combineert, wat voor nieuwe inzichten moet zorgen. Marketeers kunnen bijvoorbeeld in realtime opvolgen hoeveel bestellingen mensen plaatsen tijdens een promotie. Deze functionaliteit is per direct beschikbaar.

Ook voor Commerce Cloud krijgt nieuwe functionaliteit, naast de voorgenoemde NFT Cloud. Salesforce zet volgende functies in de verf:

  • Sociale integraties voor Commerce Cloud: daarbij gaat het om de eerder aangekondigde integratie met TikTok. Algemene beschikbaarheid staatr gepland voor september.
  • Commerce Marketplace: hiermee kunnen bedrijven snel producten van andere organisaties integreren om zo nieuwe kanalen en klanten te bereiken. De oplossing moet in september lanceren.
  • Commerce for Customer Service maakt ondersteuningsdepartementen efficiënter door agenten een beter zicht te geven over de geschiedenis van interacties met een bepaalde klant over verschillende departementen heen. Van deze mogelijkheid kunnen klanten per direct gebruik maken.
  • Seamless Commerce is een all-in-one oplossing voor orderbeheer en betaling, ondersteund door diensten van partners. Deze oplossing moet nog deze maand beschikbaar komen.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.