Salesforce omarmt TikTok met Commerce Cloud

Salesforce ziet toekomst in TikTok. De CRM-specialist werkt samen met de videodienst om adverteren te integreren met de Commerce Cloud.

Salesforce wil bedrijven helpen om hun aanwezigheid op TikTok te versterken. Daar gaat het bedrijf samenwerken met de dienst. TikTok laat gebruikers toe korte video’s te posten, en wordt doorgaans gebruikt om zelf opgenomen muziekvideo’s te publiceren. TikTok heeft ongeveer één miljard maandelijkse gebruikers.

De samenwerking geeft bedrijven de mogelijkheid om met de Commerce Cloud via één klik producten op TikTok te adverteren. Bestaande Commerce Cloud-catalogi worden op TikTok gesynchroniseerd. TikTok Pixel laat organisaties toe om advertentieprestaties te analyseren. Salesforce verwacht dat advertenties op het medium bedrijven de mogelijkheid geven een nieuw publiek te inspireren.

“Shoppen via sociale media wordt naar verwachting steeds populairder nu mensen daar meer tijd doorbrengen”, denkt Roel Naessens, Regional VP Marketing Cloud en Commerce Cloud bij Salesforce België. Salesforce werkt al samen met onder andere Facebook en Instagram. De integratie van TikTok zorgt zo voor een extra verkoopkanaal binnen de Salesforce Commerce Cloud.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home