Microsoft maakt commerciële marktplaats aantrekkelijker met lagere commissie

microsoft

Microsoft volgt met zijn commerciële marktplaats de Microsoft Store voor consumenten. De commissie gaat flink omlaag en het bedrijf gaat nauwer met partners werken.

Microsoft gaat met de hakbijl door de commissie voor zijn commerciële marktplaats. De vergoeding van 20 procent daalt naar drie procent. Zo wil Microsoft een boost geven aan zijn appwinkel, die vandaag al meer dan vier miljoen maandelijkse gebruikers bedient met een catalogus van meer dan 30.000 apps. Daarmee volgt het bedrijf de strategie van zijn consumentenwinkel.

Integraties

Redmond kondigt op zijn digitale Inspire-conferentie verder aan dat het ISV Connect-programma wordt herwerkt. Het programma krijgt eenvoudigere go-to-market-voordelen en betere technische capaciteiten, met ISV licentiemanagement en goedkopere ontwikkel-, test- en demo-omgevingen.

ISV’s krijgen bovendien de mogelijkheid om toepassingen rechtstreeks binnen Teams te verkopen. Het gaat daarbij om meer geavanceerde samenwerkingstoepassingen. Onder andere Atlassian Confluence, Salesforce, SAP C4C, ServiceNow en Workday zullen hun opwachting maken. Ook Microsoft Viva krijgt verdere integratie met software van partners, waaronder opnieuw ServiceNow maar ook Qualtrics en Workday.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home