Lookout verkoopt consumententak aan F-Secure

lookout

Lookout staat zijn consumentenbusiness af aan F-Secure om zich volledig te richten op de enterprisemartk. F-Secure breidt daarentegen zijn consumentendiensten uit.

F-Secure maakte de transactie bekend in het financiële kwartaalverslag. Volgens TechCrunch legt het Finse cybersecuritybedrijf 223 miljoen dollar op tafel om de consumententak van Lookout over te nemen. Lookout verlegt daarmee volledig de focus op de enterprisemarkt. Beide bedrijven hopen de deal tegen juli volledig afgerond te hebben.

In de begindagen was Lookout nochtans volledig gefocust op de consumentenmarkt. Het securitybedrijf lanceerde in 2009 een antivirusscanner voor mobiele toestellen. De app Lookout Life, beschikbaar voor Android, iOS en ChromeOS, is nog steeds het bekendste product van het bedrijf.

lees ook

ChromeOS vrijt bedrijven op met een betere ondersteuning voor securityplatformen

Dankzij samenwerkingen met onder andere Samsung begon Lookout zich steeds meer richting de enterprisemarkt te heroriënteren. Die evolutie vervolledigt het bedrijf nu door zijn consumententak af te staan. Dit moet het bedrijf in staat stellen om sterker te positioneren richting het professionele publiek, legt CEO Jim Dolce uit aan TechCrunch.

F-Secure

F-Secure maakte dan weer de omgekeerde beweging. Het bedrijf was lang zowel op de consumenten- als zakelijke markt actief. Op 30 juni 2022 splitste het bedrijf in twee delen. De enterprisetak ging op eigen houtje verder onder de naam WithSecure.

Met de overname krijgt F-Secure er in één klap de 200 miljoen Lookout Life-gebruikers bij als klanten. F-Secure hoopt hiermee ook voet aan wal te zetten binnen het ChromeOS-ecosysteem, nu nog onbekend terrein voor het bedrijf.

lees ook

Het resultaat gaat voor: is resultaatgerichte beveiliging de nieuwe norm?

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home