LogMeIn lanceert AI-assistent om helpdesk te ondersteunen

helpdesk logmein

Het Amerikaanse softwarebedrijf LogMeln heeft het zelfbedieningsportal Prompt ai gelanceerd. De portal biedt werknemers op afstand AI-ondersteuning en de mogelijkheid om een live-sessie te starten met RescueAssist. 

“Met de introductie van Prompt ai brengen we onze expertise in AI-gevoede klantenbetrokkenheid en bieden we een eenvoudige maar krachtige oplossing voor de moderne beroepsbevolking”, aldus Paddy Srinivasan, algemeen manager van LogMeIn. Hij ziet het als een eerste stap in het opnieuw uitvinden van de manier waarop bedrijven hun werknemers ondersteunen.


Lees dit: Google pakt helpdesk-oplichters aan in online advertenties


Zeker 40 procent van de problemen die bij een helpdesk worden gemeld, kunnen volgens LogMeln vrij eenvoudig via zelfbediening worden opgelost. Nu besteedt de gemiddelde IT-professional nog zo’n 78 procent van zijn tijd aan simpele handelingen zoals het resetten van wachtwoorden en het oplossen van eerstelijns problemen. Het bedrijf omschrijft Prompt ai dan ook als een ‘always-on support partner’ voor werknemers, vergelijkbaar met de virtuele assistent Amazon Alexa.

Chatbot

De zelfbedieningsportal is in staat een gesprek te voeren over veelvoorkomende problemen en antwoorden te geven die veelal leiden naar een oplossing. Beheerders hebben de mogelijkheid antwoorden en tips te programmeren, realtime analyses te maken en openstaande tickets uit te draaien. Prompt ai kan worden geïntegreerd met Slack, Microsoft Team, Skype voor bedrijven, ServiceNow, Jira Service Desk en Samange.

Met RescueAssist, de opvolger van LogMeln’s GoToAssist, kunnen gebruikers vanuit een browservenster een live-sessie starten met een it-medewerker voor ondersteuning, compleet met chat-, remote view- en bestandsoverdrachtsfuncties.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.