Online administratieplatform Doccle breidt uit en is vanaf nu ook beschikbaar voor Nederlandse klanten.
Het Belgische administratieplatform Doccle slaat de vleugels uit en steekt de grens over. Vanaf nu kunnen ook Nederlandse klanten gebruik maken van zijn online diensten.
Ambities
Nu security en cybercriminaliteit steeds belangrijker worden, hoopt het bedrijf om met zijn referenties (17.500 Belgische klanten) en totaaloplossing voet aan Nederlandse grond te krijgen. Er is een duidelijke ambitie bij Doccle: binnen vijf jaar wil het bedrijf vier miljoen Nederlandse gebruikers of toch minstens op even veel radars staan bij onze noorderburen.
Slimme overname
De uitbreiding richting Nederland is mogelijk dankzij een recente overname. Doccle lijfde het Nederlandse bedrijf Smart Service Company in, provider van online datakluis-oplossingen. Om de activiteiten in Nederland vlot op te volgen opende het Belgische bedrijf een nieuw kantoor in Bergen-Op-Zoom. Daar gaat Otto Lagemaat aan de slag, de nieuwe Nederlandse directeur.
lees ook
Isabel Group mag helft van Doccle kopen van mededingingsautoriteit
Datakluisjes
Met de overname van Smart Service Company heeft Doccle bovendien de mogelijkheid om, naast documentenkluizen, nu ook persoonlijke datakluizen aan te bieden. Volgens CEO Bram Lerouge zet dit ‘een turbo op Doccle’s Belgische strategie op het vlak van delen van data’.
Een ander voordeel van die datakluizen is dat Doccle nu tweerichtingsverkeer voor zijn klanten regelt. Voordien konden bedrijven in hun account alleen documenten ontvangen, bewaren en beheren, maar nu kunnen ze die via een datakluis ook delen met andere accounts.
Vorige maand gaf Doccle ook zijn zegen voor Athumi, het datakluisproject van de Vlaamse overheid. Eind vorig jaar voegde het bovendien al de nieuwe functie Itsme Sign toe aan zijn platform, voor Belgische klanten.