De Franse start-up Didomi neemt Sourcepoint over. Zo wil het bedrijf een sprong voorwaarts maken in oplossingen rond privacy in een AI-gedreven context.
Didomi laat weten dat het Sourcepoint heeft overgenomen. Sourcepoint biedt oplossingen op het gebied van privacytechnologie en heeft meer dan 200 wereldwijde klanten in de zakelijke sector.
Cookiebanner
Didomi bestaat sinds 2017 en houdt zich bezig met de technologie achter cookie- en privacy-banners op websites. Sourcepoint heeft gelijkaardige expertise. De overname brengt twee spelers op het gebied van privacytechnologie samen, met als doel de privacy-infrastructuur wereldwijd verder te ontwikkelen. De deal werd ondersteund door Marlin Equity Partners, dat eerder dit jaar een meerderheidsbelang in Didomi verwierf.
Met de overname wil het Franse Didomi een belangrijke speler worden op het gebied van privacyvriendelijke gegevensverzameling en -gebruik. Beide bedrijven zullen hun kennis inzake privacy- en toestemmingstechnologieën combineren om klanten te ondersteunen bij het optimaliseren van hun datastrategie.
De overname heeft niet alleen te maken met oplossingen rond privacy-infrastructuur, maar ook op het aanpassen van producten voor de nieuwe AI-gedreven ervaringen. Dodomi ziet immers een groeiende bezorgdheid over het verlies van controle over consumentengegevens en het veranderende landschap van onlineadvertenties.
Complexe regels
Met de steeds complexer wordende privacywetgeving wereldwijd, willen Didomi en Sourcepoint bedrijven ondersteunen bij het naleven van regels zonder te veel in te boeten op vlak van prestaties. Het doel is om privacy als een strategisch instrument te positioneren, zodat bedrijven zowel vertrouwen van gebruikers als compliance kunnen behouden, terwijl ze tegelijkertijd optimaal presteren.
De overname van Sourcepoint volgt op de eerdere acquisitie van Addingwell: een bedrijf dat server-side trackinginfrastructuur biedt. Deze overnames versterken de gezamenlijke capaciteit om krachtige privacyoplossingen te bieden in een tijdperk van datagestuurde marketing.