Het pas beursgenoteerde bedrijf Freshworks is van plan 912 miljoen dollar op te halen met de beursgang. Dat maakte de leverancier van customer relations management (CRM)-software vandaag bekend.
In augustus vond de beursintroductie van Freshworks plaats. De waarde van het bedrijf wordt geschat op 9 miljard dollar. Met 28,5 miljoen aandelen tegen een prijs van 28 tot 32 dollar per aandeel, wil het bedrijf 912 miljoen dollar ophalen.
Het bedrijf werd opgericht in 2010 onder de naam Freshdesk. Al vanaf de start zet het bedrijf in op de CRM-markt, waar de grote concurrent Salesforce is.
Bedrijf dat niet had mogen winnen
Freshworks verkoopt zichzelf als bedrijf dat innovatieve klanten management- en participatiesoftware verkoopt voor zowel grote als kleine bedrijven. Deze software verkopen gaat het bedrijf goed af, met 50.000 klanten in 120 landen.
Uit de beschrijving die Freshworks inleverde bij de Securities and Exchange Commission (SEC) lijkt het succes ook voor het bedrijf zelf als een verrassing te komen. “Freshworks is het bedrijf dat niet had mogen winnen. Er waren altijd twijfels over de mogelijkheid ons te onderscheiden op de markt, concurrentie te bieden aan grote spelers en een globaal SaaS bedrijf op te bouwen vanuit India”, staat er te lezen.