Adobe lanceert versimpelde digitale asset manager

Adobe

Adobe lanceert een nieuwe asset management tool genaamd ‘Adobe Experience Manager Assets Essentials’. De naam is misschien niet zo eenvoudig, maar de tool is wel degelijk bedoeld om het leven van gebruikers makkelijker te maken. De tool biedt een eenvoudige manier voor teams om hun digitale assets te beheren. 

Het idee achter de nieuwe Adobe Experience Manager Assets Essentials is om een centrale, gezamenlijke plaats te maken waar content creators en teams hun werk kunnen bewaren. 

In essentie is de nieuwe Adobe tool niet per se heel anders dan andere online file managers. Het verschil is dat Adobe gebruik maakt van een aantal van zijn unieke capaciteiten. Met het AI smarts en Adobe Sensei platform kunnen gebruikers hun assets beter organiseren en taggen. Hierdoor wordt het makkelijk om verschillende assets te zoeken. Ook is de tool geïntegreerd met Adobe Asset Link. Creatieve professionals kunnen hun assets daardoor rechtstreeks vanuit Photoshop, Illustrator, InDesign en XD zoeken en bewerken. 

Meer teams zijn betrokken bij contentcreatie

Volgens Elliot Sedegah, director of Strategy and Product Marketing bij Adobe, waren tot voor kort vooral creatieve en marketing teams betrokken bij contentcreatie. Maar vandaag de dag spelen ook salesteams en customer support een rol in dit proces. 

Door de pandemie is dit proces versneld. “Onze klanten zijn gedwongen om hun businessmodellen te herzien en op een andere manier contact te hebben met klanten”, zegt Sedegah.  De pandemie versnelde het digital-everywhere proces van klantbelevingen. Daarnaast verwachten klanten steeds meer flexibiliteit van bedrijven en hebben meer mensen binnen het bedrijf invloed op de content die wordt gecreëerd. 

Integratie met Adobe Journey Optimizer

De eerste tool die de nieuwe asset management ervaring rechtstreeks integreert is de Journey Optimizer. “Dat was een geweldige kans voor ons om te herzien hoe onze klanten een klantervaring willen bieden en het proces makkelijker voor ze te maken”, zegt Sedegah. 

Met Adobe Journey Optimizer kunnen gebruikers customer journeys bouwen op basis van klantdata en uitvogelen wat de beste manier is om berichten te verzenden tijdens deze klantreis. 

“Klanten verwachten deze stap naar digitale content en rijkere, meer betrokken ervaringen”, zegt Sedegah. “Bijna elke interactie verwacht je een rijke ervaring. Niet alleen in de vorm van rijker materiaal – zoals afbeeldingen en video’s – maar je verwacht het bij elk contactpunt met de klant”, legt Sedegah uit.

Welke plannen heeft Adobe voor de toekomst?

De volgende integratie voor de nieuwe asset manager is ook al in aantocht: Workfront. Adobe nam dit projectmanagementplatform vorig jaar over. Workfront kan worden gebruikt voor het beheren van planningen en het herzien en goedkeuren van verschillende stadia van een project. Een integratie met een asset management-systeem is een hele logische stap om dit platform uit te breiden. 

Op de lange termijn wil Adobe de asset manager experience integreren in alle Experience Cloud applicaties.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home