Adobe koopt samenwerkingsspecialist Frame.io voor 1,27 miljard dollar

Adobe + Frame io

Adobe kondigt aan dat het Frame.io overneemt. Frame.io staat bekend om zijn samenwerkingsplatform gericht op videomakers. Met deze aankoop ter waarde van 1,275 miljard dollar wil Adobe zijn klanten een beter samenwerkingsplatform bieden voor het bewerken van video’s. 

Het platform van Frame.io is ontwikkeld om workflow-uitdagingen voor videomakers op te lossen. Frame.io biedt een scala aan tools waarmee creatieve professionals het videocreatieproces kunnen stroomlijnen. Daarnaast helpt het platform om alle belangrijke hulpmiddelen, zoals scripts, beeldmateriaal en storyboards op een centrale plaats te bewaren.

De voornaamste reden dat Adobe zoveel interesse heeft in het platform van Frame.io zit in de samenwerkingstools van het platform. Zo maakt Frame.io het mogelijk om feedback te geven, reacties toe te voegen en aantekeningen te maken. Daarbij kunnen meerdere gebruikers vanaf verschillende apparaten tegelijkertijd werken aan hetzelfde beeldmateriaal.

Adobe is van plan om de review- en goedkeuringsfuncties van Frame.io te integreren in Premiere Pro en After Effects. Dankzij deze integratie wordt het makkelijker voor teams om samen te werken over verschillende Creative Cloud-applicaties, zoals Premiere Pro, Photoshop en Illustrator. 

Frame.io co-founders Emery Wells en John Traver voegen zich beiden bij Adobe nadat de deal rond is. 

Logische stap voor Adobe

De aanleiding voor Adobe om Frame.io over te nemen, is dat veel bestaande klanten al gebruik maken van het Frame.io-platform als aanvulling op de Adobe-producten. Door de tools van Frame.io rechtstreeks te integreren in zijn eigen producten wil Adobe het videobewerkingsproces verder stroomlijnen voor zijn klanten. 

Volgens Adobe Chief Product Officer Scott Belsky leven we in een tijdperk waarin we samenwerken aan creatieve projecten. Met de cloud-native workflow-mogelijkheden die Frame.io met zich meebrengt, wil Adobe de samenwerking, productiviteit en efficiëntie in het creatieve proces nog verder verbeteren. 

Voor de lange termijn heeft Adobe ambitieuze plannen om meer geavanceerde samenwerkingstechnologie, zoals artificiële intelligentie, toe te voegen aan zijn videobewerkingstools. Op deze manier wil Adobe creatieve teams helpen om nog beter en productiever samen te werken.

nieuwsbrief

Abonneer je gratis op ITdaily !

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
terug naar home